Strefa objęta kwarantanną z powodu wirusa zabijającego obcych. Dlaczego nigdy nie chodzimy w jakieś fajne miejsca?
-- członek oddziału
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Tworzenie postaci

Kruk @ 16.07.2011, 12:46
Ocena użytkowników:  / 5
SłabyŚwietny 

Mass Effect, podobnie jak inne gry z elementami RPG, daje nam możliwość wykreowania własnego bohatera. Możemy wybrać gotową postać i od razu rozpocząć przygodę lub stworzyć własną, co niewątpliwe daje więcej satysfakcji. Jeśli zdecydujemy się na opcję drugą automatycznie uruchomi się kreator postaci, a my przystąpimy do tworzenia bohatera.

Rekonstrukcja Profilu

Najpierw przyjdzie nam zadecydować czy główny protagonista będzie mężczyzną czy kobietą (ten wybór nie ma żadnego wpływu na statystyki). Program da nam możliwość wyboru dowolnego imienia, jednak nazwisko zawsze pozostanie to samo – Shepard.

Kolejnym krokiem będzie wybór pochodzenia oraz profilu psychologicznego. Warto dobrze przemyśleć swoją decyzję, gdyż to jak nasz protagonista dał się poznać w przeszłości będzie miało również wpływ na to, jak postrzega go galaktyczna społeczność teraz. Ponadto twórcy zaplanowali unikalne zadania związane z miejscem pochodzenia Sheparda.

Gracz musi również wybrać jedną z sześciu dostępnych specjalizacji wojskowych, z czego każda posiada unikalne talenty. Dostępne są następujące klasy: żołnierz, szpieg, szturmowiec, adept, strażnik oraz inżynier. Wbrew opinii niektórych graczy, nie ma klas złych i dobrych - wszystko zależy od preferencji gracza. Warto przejść grę kilkukrotnie, aby sprawdzić jaka specjalizacja odpowiada nam najlepiej.

Wygląd nie ma najmniejszego wpływu na fabułę, jednak mimo wszystko warto poświęcić mu nieco uwagi. Ostatecznie będziemy zmuszeni oglądać twarz naszego bohatera już do końca przygody. Możemy edytować następujące elementy struktury twarzy: kształt głowy, usta, szczęka, nos, oczy, włosy, blizny, a także makijaż (dostępny tylko dla kobiet) oraz zarost (dostępny tylko dla mężczyzn). Oczywiście można również wybrać wygląd domyślny.

Po zakończeniu edycji postaci, program pokaże nam profil naszego bohatera dając ostatnią możliwość dokonania zmian. Jeśli uznamy, że wszystko jest w porządku pozostanie już tylko zaakceptowanie postaci i zagłębienie się w fabule gry.

Pochodzenie

Przestrzeń

Twoi rodzice służyli w wojskach Przymierza. Swoje dzieciństwo spędziłeś na pokładach statków, w stacjach kosmicznych lub na wahadłowcach, przenosząc się z miejsca na miejsce i nie pozostając w żadnym na dłużej niż kilka lat. Idąc w ślady rodziców, w wieku osiemnastu lat wstąpiłeś do wojsk Przymierza.

  • Bonus do moralność: premia dla idealisty
  • Zadanie specjalne uaktywnia się po rozmowie z Zabaletą (stoi w przejściu pomiędzy Prezydium a Okręgami)

Kolonia

Urodziłeś się na Midor na obrzeżach Trawersu Attykańskiego. Gdy miałeś szesnaście lat Midor został napadnięta przez łowców niewolników, a twoja rodzina i przyjaciele wymordowani. Uratował cię patrol Przymierza, a ty kilka lat później zaciągnąłeś się do wojska.

  • Bonus do moralności: niewielka premia dla obu
  • Zadanie specjalna uaktywnia się automatycznie po usłyszeniu komunikatu porucznika Girarda, który poprosi Shepard, aby stawił się przed Normandią (komunikat usłyszymy wyjeżdżając windą z doków)

Ziemia

Wychowałeś się jako sierota na ulicach jednego z wielkich megalopolis na Ziemi. W wieku osiemnastu lat uciekłeś od życia w półświatku gangów i drobnych przestępstw, zapisując się do wojsk Przymierza.

  • Bonus do moralności: premia dla renegata
  • Zadanie specjalne dostępne będzie, gdy tylko porozmawiamy z Finchem (stoi w Dolnym Okręgu, niedaleko baru Nora Chory)

Profil psychologiczny

Przetrwanie

Podczas służby wojskowej, jedna z misji, które wykonywałeś nie powiodła się. Uwięziony w potrzasku, w skrajnie wyczerpującej sytuacji, musiałeś opanować fizyczne zmęczenie i stres, który załamałby większość ludzi. Ty przeżyłeś, wytrzymując w sytuacji, gdy wszyscy wokół ciebie tracili życie. Teraz pozostałeś tylko Ty, aby móc opowiedzieć o tym, co się tak naprawdę zdarzyło.

  • Bonus do moralności: niewielka premia dla obu
  • Profil ma niewielki wpływ na przebieg zadania Martwi Naukowcy

Bohaterstwo

Już na początku swojej kariery znalazłeś się w obliczu przytłaczających sił nieprzyjaciela. Ryzykując własnym życiem, uratowałeś swoich towarzyszy broni i pokonałeś wroga, mimo iż szanse wydawały się marne. Twoja odwaga i heroizm pozwoliły ci zdobyć wiele medali oraz uznanie floty Przymierza.

  • Bonus do moralności: premia dla idealisty
  • Profil ma niewielki wpływ na przebieg zadania Zbadaj dostawy (satelita szpiegowski)

Bezwzględność

W trakcie kariery wojskowej kierowałeś się jedną zasadą: trzeba wykonać zadanie. Mówi się, że jesteś zimny, wyrachowany i brutalny. Twoja reputacja osoby bezlitosnej jest dobrze znana wśród żołnierzy, przez co są wobec ciebie nieufni. Jednak w sytuacjach, kiedy nie może być mowy o porażce, wojsko zawsze zgłasza się najpierw do ciebie.

  • Bonus do moralności: premia dla renegata
  • Profil ma niewielki wpływ na przebieg zadania Dziwna transmisja (Major Kyle)

Jeśli zrezygnujemy z tworzenia postaci, wybierając przygotowany przez twórców profil, Shepard będzie żołnierzem urodzonym na Ziemi, z profilem psychologicznym Przetrwanie. Mężczyzna domyślnie nazywa się John zaś kobieta Jane.