Stań w prochach biliona martwych dusz i zapytaj duchów czy honor się liczy. Milczenie jest twoją odpowiedzią.
-- Javik
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Tryb Multiplayer

11.10.2011, 09:44
Ocena użytkowników:  / 6
SłabyŚwietny 
Multiplayer

Wraz z trojgiem swoich przyjaciół stwórz elitarną jednostkę uderzeniową i współpracujcie ze sobą w celu wyzwolenia placówek kluczowych w konflikcie ze Żniwiarzami. W pełnym akcji trybie gry wieloosobowej rozpoczniesz rozgrywkę kierując człowiekiem, lecz w miarę postępów będziesz miał możliwość odblokowania innych potężnych ras i klas. Aby pokonać napływające fale przeciwników będziesz potrzebować unikalnych umiejętności i stylu gry pozostałych klas, jak również takich dodatków jak modyfikacje broni i zestawy ulepszeń, nie mówiąc już o potężnych broniach. Lecz najważniejsze, czego będziesz potrzebować, to współpraca ze swoją drużyną, dzięki której przetrwacie wszystkie zagrożenia.

  • Tryb kooperacji Galaxy at War w Mass Effect 3 zastąpi znaną z poprzedniej części Sieć Cerberusa. Będzie on połączony z kontami graczy w BioWare Social Network i umożliwi pobieranie dodatków do gry.

  • Aby mieć dostęp do multiplayera i dodatków DLC, trzeba będzie aktywować jednorazowy kod Online Pass, dołączony wyłącznie do nowych egzemplarzy gry. Osoby, które zakupią używane kopie będą musiały dokupić klucz za 10 dolarów.

  • Postęp postaci, modyfikacje broni i zdobywanie doświadczenia są obecne w trybie kooperacji.
  • Tryb multiplayer jest całkowicie opcjonalnym elementem gry. Mass Effect 3 jest kompletną, samodzielną grą, która przedstawia satysfakcjonującą historię, nawet jeśli nie zdecydujesz się na tryb multiplayer.

Zapraszamy do dyskusji na temat multiplayera w ME3 na Forum.

Multiplayer Multiplayer Multiplayer Multiplayer
Powrót do góry

Rozgrywka - Klasy i Rasy

W trybie gry wieloosobowej dostępnych jest obecnie 7 ras - ludzie, asari, turianie, kroganie, quarianie, salarianie i drelle - oraz 6 klas dobrze już znanych z poprzednich gier Mass Effect, czyli: Żołnierz, Adept, Inżynier, Szturmowiec, Szpieg oraz Strażnik. Dodatek DLC Resurgence Pack dodaje do mutliplayera batarian i gethy, jak również nowe klasy dla dostępnych postaci.

Każda rasa, poza ludźmi, ma dostęp do dwóch klas. Człowiek może wybrać dowolną klasę. Wybór umiejętności zależy zarówno od wybranej rasy, jak i klasy postaci.

Ludzie

Żołnierz

Żołnierze Przymierza znani są ze swojego refleksu, elastyczności i imponujących zdolności bojowych.

  • Strzał Wybuchowy
  • Skok Adrenaliny
  • Granat Odłamkowy

Szpieg

Szpiedzy, skupiający się na eliminowaniu przeciwników z ukrycia, specjalizują się również w atakach oskrzydlających i dezorientowaniu wroga.

  • Granat Przylepny
  • Kamuflaż Taktyczny
  • Kriowybuch

Inżynier

Inżynier jest specjalistą wspierającym swój oddział. Przygotowuje zasadzki i dostarcza ostrzał wspierający sojuszników. Jest w stanie również niszczyć technologię wroga.

  • Spalenie
  • Przeciążenie
  • Sonda Bojowa

Adept

Adepci specjalizują się w kontrolowaniu grup przeciwników. Ich szeroki wachlarz zdolności bojowych sprawia, że są niezastąpionymi jednostkami na polu bitwy.

  • Osobliwość
  • Odkształcenie
  • Fala Uderzeniowa

Szturmowiec

Szturmowcy są postrachem przeciwników na pierwszej linii frontu. Preferują korzystanie z biotycznej szarży, która błyskawicznie i z ogromną siłą przenosi ich wprost w serce walki.

  • Szarża Biotyczna
  • Nowa
  • Fala Uderzeniowa

Strażnik

Mistrzowie w niczym, lecz biegli we wszystkich dziedzinach - strażnicy często skupiają na sobie ogień wroga.

  • Rzut
  • Odkształcenie
  • Pancerz Technologiczny
Powrót do góry

Asari

Asari są pełnymi gracji i zaciętymi wojowniczkami. Posiadają bardzo potężne, naturalne zdolności biotyczne. Asari są najlepsze w taktyce szybkiego wejścia i wyjścia z konfrontacji, bezwzględnie eliminując swoich przeciwników.

Egzekutorka (adept)

  • Sfera Biotyczna
  • Podniesienie
  • Spustoszenie

Szturmowiec

  • Szarża biotyczna
  • Zastój
  • Granat Podnoszący

Adept

  • Zastój
  • Odkształcenie
  • Rzut
Powrót do góry

Turianie

Turianie postępują według ścisłego kodu moralnego: "potrzeby grupy są ważniejsze od potrzeb jednostek". Dyscyplina jest fundamentem turiańskiego społeczeństwa.

Strażnik

  • Przeciążenie
  • Odkształcenie
  • Pancerz technologiczny

Żołnierz

  • Strzelec Wyborowy
  • Strzał Wstrząsowy
  • Mina Zbliżeniowa
Powrót do góry

Kroganie

Uzbrojeni niczym czołgi i równie powoli, wściekli kroganie poza wrodzoną zaciekłością posiadają szereg zdolności.

Żołnierz

  • Rzeź
  • Umocnienie
  • Granat Inferno

Strażnik

  • Spalenie
  • Granat Podnoszący
  • Pancerz Technologiczny

Szturmowiec

Krogański szturmowiec jest wyjątkowo brutalną jednostką. Ci w pełni dorośli kroganie być może są starzy i powoli, lecz ich zdolności biotycznej szarży nie mają sobie równych. Ich ciężkie tarcze i zdolności walki wręcz sprawiają, że są prawdziwą zmorą wszystkich przeciwników.

  • Szarża Biotyczna
  • Bariera
  • Rzeź
Powrót do góry

Quarianie

Quarianie spędzili stulecia na naprawie statków i przetwarzaniu znalezionego mienia - przetrwanie ich gatunku zależy od ich technologicznych zdolności.

Inżynier

  • Spalenie
  • Kriowybuch
  • Wieżyczka Strażnicza

Szpieg

  • Granat Przylepny
  • Kamuflaż Taktyczny
  • Sabotaż

Szpieg (Quarianin)

Quariańscy Szpiedzy polegają na zdolnościach ukrywania się pośród zgiełku bitwy i korzystania ze Skanera Taktycznego.

Inżynier (Quarianin)

Quarianie przez stulecia udoskonalali zdolności, od których zależy przetrwanie gatunku - naprawiania statków i pozyskiwania części zamiennych. Quarianie, przybywając na pole bitwy z Arc Grenades, udowodnią efektywność i przydatność inżynierów na polu bitwy.

  • Spalenie
  • Skan Taktyczny
  • Granat Łukowy
Powrót do góry

Drelle

Drellowie mimo iż nie posiadają wytrzymałości typowej dla innych ras, to znacznie przewyższają je pod względem prędkości i zabójczej precyzji. Na polu bitwy są postrachem przeciwników.

Szturmowiec

  • Szarża Biotyczna
  • Przyciągniecie
  • Granat Kasetowy

Adept

  • Spustoszenie
  • Przyciągniecie
  • Granat Kasetowy
Powrót do góry

Salarianie

Salarianie charakteryzują się niezwykle szybkim metabolizmem, który pozwala im na sprawne funkcjonowanie przy jednej godzinie snu na dobę. Przetwarzają informacje szybciej od pozostałych ras.

Szpieg

  • Wyssanie energii
  • Kamuflaż taktyczny
  • Mina zbliżeniowa

Inżynier

  • Wyssanie Energii
  • Spalenie
  • Przynęta
Powrót do góry

Batarianie

Batarianie są awanturnikami, którzy pochwytają wrogów korzystając z sieci i ostrych broni.. lub eliminują ich wprost na polu walki. Jeśli wróg podejdzie zbyt blisko, batarianie uderzają w nich swoim kolczastym pancerzem i wzmocnionymi rękawicami.

Strażnik

  • Pancerz Ostrzy
  • Fala Uderzeniowa
  • Sieć Paraliżu

Żołnierz

  • Pancerz Ostrzy
  • Granat inferno
  • Ostrza Balistyczne
Powrót do góry

Gethy

Geth- Inżynier

Geth inżynier jest elitarną, wyspecjalizowaną jednostką wspierającą. Ich wyjątkowe systemy percepcyjne zapewniają im nieprzezwyciężalne poznanie pola bitwy.

  • Tryb Łowcy
  • Przeciążenie
  • Wieżyczka Gethów

Geth- Szpieg

Geth szpieg potrafi błyskawicznie namierzyć przeciwnika pozostając w ukryciu. Ich wyjątkowe systemy percepcyjne zapewniają im nieprzezwyciężalne poznanie pola bitwy.

  • Tryb Łowcy
  • Kamuflaż
  • Mina Zbliżeniowa
Powrót do góry

Vorcha

Żołnierz

Dzięki unikalnej fizjologii i zdolności Bloodlust (Żądza Krwi) Vorcha idealnie nadają się na wszechstronnych żołnierzy.

  • Żądza Krwi
  • Płomiennik
  • Rzeź

Strażnik

Wrodzona agresja sprawia, że Vorcha są w stanie wytrzymać najdłuższe bitwy. W połączeniu ze zdolnością Flamer Strażnicy Vorcha są siłą, z którą należy się liczyć.

Ex-Cerberus

Szturmowiec

Gdy Człowiek Iluzja zdecydował się wymusić lojalność swoich ludzi przy pomocy indoktrynacji, wielu agentów Cerberusa zdecydowało się odejść i dołączyć do Przymierza w walce ze Żniwiarzami. Szturmowcy (wraz z nową zdolnością Bicz) szybko udowodnili swoją wartość.

  • Szarża biotyczna
  • Bicz
  • Roztrzaskanie

Adept

W rezultacie eksperymentów Człowieka Iluzji polegających na ulepszaniu ludzkiego organizmu byli agenci Cerberusa stali się wysoce wyszkolonymi biotykami i świetnie sprawdzają się w boju. Adepci sieją popłoch wśród przeciwników dzięki Osobliwości i zdolności Roztrzaskanie.

  • Osobliwość
  • Bicz
  • Roztrzaskanie

Jednostki N7

Furia (Adept)

Ci żołnierze należą do uniwersalnych, wielozadaniowych sił specjalnych Przymierz, szkolonych w Międzyplanetarnej Akademii Wojskowej w brazylijskim Rio de Janeiro. Aby zdobyć rangę N7, musieli walczyć o przetrwanie w sytuacjach bojowych "w godny podziwu i skuteczny sposób". Wielu żołnierzy N7 szkoli teraz inne gatunki w asymetrycznej wojnie przeciwko Żniwiarzom.
Agenci furii posiadają implanty zasilające ich moce biotyczne i dające niesamowitą szybkość ruchu. Na polu bitwy poruszają się oni w nieprzewidywalny sposób, wkraczając do walki i wymykając się z niej, a następnie zadając zaskoczonym wrogom miażdżący cios biotyczny

  • Pole unicestwienia
  • Ciemny kanał
  • Rzut

Niszczyciel (żołnierz)

W kombinezonach bojowych T5-V niszczyciele - silni, choć powolni żołnierze - mają ochronę niczym mechy. Napęd wspomagany piezo umożliwia tym uczestnikom walk frontowych zabieranie na pole bitwy ciężkiej broni.

  • Granaty odłamkowe
  • Wyrzutnia rakiet
  • Tryb pustoszyciela

Burzyciel (inżynier)

Burzyciel sieje postrach na polu walki, atakując z dystansu granatami. Może również ustawić pylon zaopatrzenia, umożliwiający sojusznikom zaopatrywanie się bez ograniczeń w granaty i pochłaniacze ciepła.

  • Granaty naprowadzające
  • Granaty łukowe
  • Pylon zaopatrzenia

Paladyn (strażnik)

Paladyn zabiera na pole bitwy potężną omni-tarczę, którą blokuje ogień nieprzyjaciela. Oprócz tego wykorzystuje ją jako ciężką broń do walki wręcz, która po modyfikacji ulepszeniami zapalającymi lub kriogenicznymi umożliwia wykonywanie druzgocących kombinacji ataków.

  • Natychmiastowe zamrożenie
  • Spalenie
  • Wyssanie energii

Pogromca (szturmowiec)

Pogromcy poważnie zwiększają swoją ruchliwość za pomocą implantów. Ich oszałamiające ataki mieczem potrafią razić wielu przeciwników naraz, a zdolność wymykania się spod ognia utrudnia przygwożdżenie ich na polu bitwy.

  • Dysruptor fazowy
  • Szarża biotyczna
  • Biotyczne cięcie

Cień (szpieg)

Cienie to szpiedzy, znacznie zwiększający swoją zwinność za pomocą implantów, dzięki czemu stają się trudno uchwytni na polu walki. Ich jednocząsteczkowe ostrza stanowią poważne zagrożenie podczas ataków zza osłon i na krótkim dystansie..

  • Kamuflaż taktyczny
  • Atak z ukrycia
  • Elektryczne cięcie
Powrót do góry

Pancerz

  • Gracze mają możliwość dowolnego modyfikowania kolorów i wzorów pancerzy swoich postaci.

Bronie i pakiety

Szczegółowe informacje o broniach znajdziecie w dziale Bronie Mass Effect 3.

Wszyscy gracze rozpoczynają rozgrywkę z następującym zestawem broni:

  • M-3 Predator
  • M-4 Shuriken
  • M-8 Mściciel
  • M-23 Katana
  • M-92 Modliszka

Poprzez pakiety dostępne w sklepie można wylosować następujące bronie:

Powszechne (niebieskie)

  • M-8 Mściciel, M-3 Predator, M-23 Katana, M-92 Modliszka, M-4 Shuriken.

Rzadkie (srebrne)

  • M-15 Windykator, M-96 Mattock, Phaeston, M-5 Falanga, M-22 Patroszyciel, M-27 Sejmitar, M-13 Raptor, M-29 Siekacz, M-97 Żmija, M-12 Locust, M-9 Grom.

Bardzo rzadkie (złote)

  • Karabin pulsacyjny Gethów, M-37 Sokół, M-76 Zjawa, Projektor Błyskawic, M-6 Kat, Adept, Strzelba plazmowa Gethów, Wyrzutnia kolców Graal, M-300 Claymore, M-98 Wdowa, M-25 Szerszeń, Karabin szturmowy Napastnik, Karabin harpunowy Kishock, Plazmowy PM Gethów, Karabinek Reegar, Karabin snajperski Krysae, N7 Pirania, Akolita .

Wyjątkowe (czarne)

  • M-99 Szabla, M-77 Paladyn, Skorpion, M-358 Szpon, N7 Orzeł, M-11 Upiór, N7 Krzyżowiec, Czarna Wdowa, Oszczep, N7 Waleczny, N7 Huragan, M-90 Indra, Błotniak Cerberusa, Miotacz Cząstek, N7 Tajfun.

Promocyjne

  • N7 Waleczny, N7 Krzyżowiec, N7 Orzeł, N7 Huragan, Karabin Zbieraczy.

Ekwipunek

Podział ekwipunku według rzadkości:

Rzadkie

  • Stawy hydrauliczne, WI podatnościowe, Skupiacz mentalny, Ergonomia strukturalna, Wzmacniacz Tarcz, Multikondensator, Wzmacniacz do karabinu szturmowego, Wzmacniacz do karabinu snajperskiego, Wzmacniacz do strzelby, Wzmacniacz do pistoletu, Wzmacniacz do pistoletu, Wzmacniacz do pistoletu maszynowego, Zasobnik na pochłaniacze ciepłą, Adaptacyjny wzmacniacz wojenny, Zestaw inżynieryjny, Zagęszczona amunicja.

Bardzo rzadkie

  • Pojemność zasobnika na granaty, Pakiet Wojownika, Pakiet Komandosa, Pakiet Twierdzy, Pakiet Szału Bojowego, Pakiet Ekspercki, Pakiet Agenta, Ulepszenie żołnierza, Bojowy wzmacniacz biotyczny, Tarcza niepowstrzymanego, Ulepszenie elitarnego żołnierza, Ulepszenie partyzanta, Omni-kondensatory, Ulepszenie ognia zaporowego.

Mapy

Palaven - Baza Kondor

Baza Kondor, posterunek wojenny położony na jednym z księżyców Palaven, jest kluczowym punktem w obronie rodzinnej planety turian. Baza stanowi dla turiańskiej floty miejsce do napraw i tankowania paliwa. Utrata bazy dałaby Żniwiarzom nieograniczony dostęp do wewnętrznej przestrzeni Rady.

Arvuna - Baza Hydra

Położona w opuszczonej quariańskiej kolonii przejętej przez ludzi podczas osiedlania się na Ontarom, Baza Hydra, została przekształcona w masywną tamę dostarczającą energię do węzłów komunikacyjnych zlokalizowanych w Bazie Sztylet, jak również obronnych barier kinetycznych. Bez tego kluczowego źródła energii, komunikacja Przymierza Systemów w całej lokalnej przestrzeni zostałaby wyłączona.

Benning - Baza Duch

Benning - planeta-ogród położona najbliżej Stacji Arkturus - jest głównym źródłem żywności stacji i ważnym punktem zbornym dla statków wymagających napraw. Ma także kluczowe znaczenie dla każdej próby odebrania układowego przekaźnika masy.

Rozproszone dane wywiadowcze sugerują, że podczas bitew o Arkturus i Ziemię Żniwiarze wysłali na Benninga mały oddział, który miał zniszczyć tutejsze boje komunikacyjne, porty kosmiczne i statki. Dzięki unieruchomieniu miejscowej populacji i odcięciu jej możliwości komunikacji główne siły najeźdźców mogły skoncentrować się na poważniejszym celu, wiedząc, że będą mogły tu wrócić, zanim zniszczenia zostaną naprawione lub dotrze wsparcie.

Analiza źródeł ciepła sugeruje, że przy planecie przebywają też statki nienależące do Żniwiarzy.

Noveria - Baza Biel

Noveria to mała, zamarznięta planeta typu ziemskiego, według konwencjonalnych definicji ledwie zdatna do życia. Stanowi własność prywatną korporacji Noveria Development, która wypożycza laboratoria na badania zbyt niebezpieczne lub kontrowersyjne, żeby można je było przeprowadzić gdzie indziej.

Wojna sprawiła, że ta mało znana planetka skupiła na sobie uwagę niemal całej galaktyki. Na Noverii prowadzono niezwykle zaawansowane badania naukowe, co musiało zainteresować Cerberusa. Co więcej, tutejszy przekaźnik masy stanowi przystanek na drodze od ludzkiej gromady Exodus do granic przestrzeni salarian. Można bezpiecznie założyć, że salarianie zrobią wszystko, żeby obronić swoje granice.

Ontarom - Baza Sztylet

Szesnaście lat temu Przymierze Układów założyło na Ontaromie pierwsze pole antenowe, nie zważając na zakłócenia pływów i burze elektryczne, które okresowo przewalają się przez planetę. Od tamtej pory placówka rozwinęła się, stając się kluczowym centrum komunikacyjnym Przymierza.

Handel między tutejszą bazą a pobliskimi ludzkimi osiedlami podtrzymuje planetarną jedność, a Przymierze dodatkowo wzmacnia więzi łączące miejscowych z wojskową obsługą stacji komunikacyjnych, zatrudniając cywilów do utrzymywania komunikatorów kwantowych.

Choć większość nadajników na Ontaromie służy celom wojskowym, koalicja tutejszych przedsiębiorców rozpoczęła budowę cywilnego centrum transmisyjnego. Lokalny dowódca zaproponował im pomoc wojskowych ekspertów technicznych, czyniąc Ontarom wzorem współpracy wojska z cywilami.

Cyone - Baza Reaktor

Cyone - ufortyfikowana planeta pod ochroną licznych Matek asari - zaczęła dostarczać paliwo siłom Przymierza Układów w nadziei, że współpraca asari z ludźmi może zapobiec zajęciu tego świata przez Żniwiarzy. Wojska Przymierza założyły później w układzie liczne posterunki.

Do ludzi i asari dołączył niewielki kontyngent turian rekrutujący się z szeregów prywatnej milicji konglomeratu prowadzącego interesy na Cyone. Wszystkim trzem rasom tak bardzo zależy na obronie Cyone, że praktycznie nie występują problemy z integracją.

Grupa operacyjna odparła już kilka ataków Żniwiarzy, choć jej dowódcy wyrażają obawy, że niewielkie oddziały napastników mogły przedostać się przez blokadę mimo ich czujności.

Tuchanka - Baza Olbrzym

Pobrużdżona kraterami, pełna odpadów radioaktywnych, duszącego pyłu, zasolonych równin i zasadowych mórz Tuchanka jest miejscem skrajnie nieprzyjaznym dla organizmów żywych. Tysiące lat temu w promieniach Aralakh, gwiazdy typu widmowego F (w języku klanu Raik jej nazwa oznacza "Oko Gniewu"), bujnie kwitło tu życie. Podobne do drzew rośliny tworzyły gęste dżungle, a ich korzenie wynurzały się z płytkich, mulistych mórz. W ewolucyjnym tyglu jedno życie zastępowało drugie. Kiedy kroganie rozszczepili atom, ten świat zginął w nuklearnych, ognistych burzach. "Mała epoka lodowcowa" nuklearnej zimy zabiła większość pozostałej przy życiu flory.

W ciągu ostatnich stuleci wielu krogan powróciło na ojczystą planetę. Obniżenie albedo zaowocowało znacznym wzrostem temperatury. Dla utrzymania ciepłoty umożliwiającej życie, w punkcie Lagrange'a L1 stworzono ogromną osłonę, którą zajmuje się Misja Demilitaryzacyjna Rady (MDR) stacjonująca na orbitalnych stacjach bojowych.

Sanctum - Baza Lodowiec

Sanctum słynie ze swoich przeszywających mrozem burz lodowych, które szaleją zarówno na biegunach planety, jak i w strefach umiarkowanych, pozostawiając tylko wąski pas zdatnego do zamieszkania terenu wokół równika. Ze względu na trudne warunki bytowe, Lorek jest celem podróży tylko najtwardszych i najbardziej wytrwałych - nieważne, czy chodzi o górników, najemników, czy biznesmenów. Górnictwo - nazywane wszędzie poza okolicami równika "lodołamaniem" - stanowi podstawę gospodarki Sanctum. Na planecie występują obfite złoża platyny i palladu oraz boru wykorzystywanego lokalnie do wzmacniania półprzewodników.

Korporacyjni gracze na Sanctum ustalili, że dużą rolę w planetarnych finansach odgrywa Cerberus. Agenci wywiadu Przymierza Układów ulokowani w wyższych sferach tutejszej gospodarki po cichu zachęcają korporacje do bezpośredniej konfrontacji z Cerberusem, ale na razie spory finansowe nie pozwalają im na wspólne działania przeciwko Człowiekowi Iluzji.

Thessia - Baza Bogini

Baza Bogini, położona w centrum metropolii na Thessi, jest jednym z ostatnich ośrodków oporu asari wobec sił Żniwiarzy. Pierścieniowa budowa bazy utrudnia sprawowanie nad nią kontroli. Miejsce pełne jest zasłon i wysoko położonych pozycji strzeleckich, więc ciągły ruch jest wysoce wskazany.

Sur'Kesh - Baza Nefryt

Baza Jade, otoczona ogromnymi wodospadami, położona jest na terenach starożytnego rezerwatu, zbudowanego wieki temu przez salarian. Przygotuj zasadzki w najwęższych punktach bazy i zaskocz przeciwników; następnie wraz z oddziałem walczcie o każde pomieszczenie.

Ziemia - Baza Rio

Ziemia to ojczysta planeta i stolica ludzkości. Po odkryciu na Marsie archiwów proteańskich ludzkość przechodziła swój drugi złoty wiek oparty na nowych technologiach, eliminacji chorób i zanieczyszczeń środowiska oraz bogactwu pochodzącemu z licznych kolonii ludzkich rozsianych po całej galaktyce.

Rio de Janeiro, położone na skraju wyżyny, wśród wzgórz. Rio de Janeiro jest miastem kontrastów, z jednej strony może zaliczać się do najnowocześniejszych metropolii świata, z drugiej strony znajdują się w nim dzielnice biedy, w których występują problemy przestępczości narkotykowej, walki gangów i wysoki wskaźnik zabójstw. W Rio również ma swoją główną siedzibę Międzyplanetarna Akademia Bojowa, Vila Militar. W progach tej akademii właśnie jest prowadzony Międzyplanetarny Trening Bojowy (MTB). Dlatego każdy żołnierz z jakąkolwiek rangą „N” dobrze zna to miasto.

Ziemia - Baza Vancouver

Ziemia to ojczysta planeta i stolica ludzkości. Po odkryciu na Marsie archiwów proteańskich ludzkość przechodziła swój drugi złoty wiek oparty na nowych technologiach, eliminacji chorób i zanieczyszczeń środowiska oraz bogactwu pochodzącemu z licznych kolonii ludzkich rozsianych po całej galaktyce.

Vancouver to stolica Przymierza i jego główna kwatera. Swoją siedzibę w tym mieście mają prawie wszystkie ważne organy władzy, wraz z Radą Przymierza, a dodatkowo jest istotnym punktem dla rozwoju i szkoleniu przyszłych żołnierzy, ze względu na swoje wysoko rozwinięte placówki szkoleniowe. Tutaj są prowadzone główne działania szkoleniowe żołnierzy ludzkości. To właśnie tutaj tysiące komunikatorów oraz przekaźników utrzymuje łączność między sztabem z Cytadeli oraz tym z Ziemi. Z tego miejsca również Przymierze zarządza działaniami w całym Układzie Słonecznym i po za nim na terytoriach kontrolowanych przez ludzi.

Ziemia - Baza Londyn

Ziemia to ojczysta planeta i stolica ludzkości. Po odkryciu na Marsie archiwów proteańskich ludzkość przechodziła swój drugi złoty wiek oparty na nowych technologiach, eliminacji chorób i zanieczyszczeń środowiska oraz bogactwu pochodzącemu z licznych kolonii ludzkich rozsianych po całej galaktyce.

Londyn to jedno z najważniejszych miast w Europie, o sporym znaczeniu strategicznym. Spora liczba różnorakich oddziałów władzy ma tutaj swoje placówki i kwatery główne. Po za tym od czasów średniowiecza stolica Wielkiej Brytanii była ważnym graczem na arenie międzynarodowej i w XXII wieku nic się w tym względzie nie zmieniło. Podczas ataku Żniwiarzy to miasto ucierpiało najbardziej. Tutaj toczyły się główne walki z rasą najeźdźców. Budynki miasta przypominają zbombardowaną Warszawę w czasie II wojny światowej. Brak energetyki w sporej części dzielnic nie ułatwia prowadzenia działań wojennych.

Czteroosobowy tryb kooperacyjny

Wraz ze swoimi przyjaciółmi dołącz do międzygalaktycznej wojny o uratowanie Ziemi. Uniwersum Mass Effect stanie się jeszcze większe, dzięki dodaniu nowych misji kooperacyjnych, dostępnych poprzez Xbox Live, PSN i Internet. Gracze będą mogli wybierać pomiędzy zróżnicowanymi klasami i rasami; stworzyć elitarną Jednostkę Specjalną i połączyć siłę ognia, mocy i umiejętności, by razem walczyć o odbijanie kluczowych terenów spod panowania wroga. Zwycięstwa w trybie multiplayer będą miały bezpośredni wpływ na kampanię jednoosobową, dając graczom możliwość znalezienia alternatywnych metod na zwycięstwo w walce z największych zagrożeniem jakie stanęło przed ludzkością i całą galaktyką.

Mass Effect 3: Galaxy at War

Jako dodatek do głównej kampanii, Bioware wprowadza system Mass Effect 3: Galaxy at War - nowy sposób na prowadzenie i doświadczenie galaktycznej wojny z różnych perspektyw, między innymi poprzez nowy tryb kooperacyjnego dla czterech graczy. Kluczem do uratowania galaktyki jest poziom "Galaktycznego Przygotowania", mierzącego umiejętność Sheparda do wykorzystania każdej możliwości - ludzi, broni, zasobów, armii, flot - w finałowej bitwie ze Żniwiarzami. Gracze mogą wpływać na poziom "Galaktycznego Przygotowania" na wiele sposobów, również poprzez system Mass Effect 3: Galaxy at War i tryb multiplayera. Pozostałe platformy i opcje zostaną ogłoszone w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Warto zaznaczyć, że wybór systemu jest całkowicie opcjonalny i jest jedynie jednym z kolejnych sposób na doświadczenie świata Mass Effect - osiągnięcie optymalnego, kompletnego zakończenia gry jedynie poprzez tryb dla pojedynczego gracza jest wciąż możliwe.

Pytania i Odpowiedzi

  • Dlaczego zdecydowano się zawrzeć tryb czteroosobowej kooperacji w Mass Effect 3?

    Od dawna uważaliśmy, że wprowadzenie możliwości wspólnego odkrywania świata Mass Effect i walki ramię w ramię ze swoimi przyjaciółmi będzie interesującym i zabawnym elementem. Wielu graczy również od dawna prosiło nas o podobny tryb. Mass Effect 3 jest najlepszym miejscem na wprowadzenie multiplayera trybu kooperacyjnego właśnie ze względu na toczącą się wielką, galaktyczną wojnę.

  • Dlaczego powstaje jedynie tryb kooperacyjny dla czterech graczy? Dlaczego nie tryb versus?

    Zawsze twierdziliśmy, że zdecydujemy się na wprowadzenie trybu multiplayer do serii Mass Effect jedynie w przypadku, gdy będzie to miało sens i nie wpłynie na kampanię dla pojedynczego gracza. Wspólna walka przeciwko powszechnemu zagrożeniu najbardziej pasowała do trybu multiplayer i ma właśnie najwięcej sensu w Mass Effect 3. Sposób w jaki zostały zaprojektowane misje kooperacyjne - mające na celu przejmowanie kontroli na kluczowymi strefami konfliktu - jest naturalnym rozszerzeniem doświadczenia Mass Effect 3.

  • Dlaczego nie zdecydowaliście się zawrzeć nowego trybu w głównej kampanii?

    Naszym głównym priorytetem zawsze było skupienie się na stworzeniu kompletnej i satysfakcjonującej kampanii dla pojedynczego gracza.

  • Czy wprowadzenie misji kooperacyjnych wpłynie na jakość i rozmiar kampanii dla pojedynczego gracza?

    Nie. Zespół z naszego najnowszego studia Bioware Montreal zajmuje się tworzeniem elementów multiplayera, podczas gdy główna gra powstaje w naszym zespole w Bioware Edmonton. Oba zespoły pracują pod przewodnictwem grupy na czele z Casey'em Hudsonem, która stworzyła Mass Effect 1 i Mass Effect 2. Studio Bioware pozostaje wierne swojemu celowi i pragnie stworzyć jedną z najbardziej niesamowitych kampanii dla pojedynczego gracza.

  • W jaki sposób tworzenie trybu multiplayer wpłynęło na grę dla pojedynczego gracza?

    Bioware skupia się na stworzeniu wciągającej, zabawnej i pełnej akcji gry Mass Effect 3, która spełni nasze standardy. Aby osiągnąć ten wysoki poziom jakości Bioware w zeszłym roku otworzyło nowe studio w Montrealu w którym pracują projektanci, programiści, inżynierowie i pozostali twórcy. Oba studia współpracują ze sobą pod wodzą głównego zespołu zajmującego się tworzeniem gier z serii Mass Effect i wszyscy związani są jednym celem. Pod dyrekcją Casey'a Hudsona i pozostałych weteranów z naszego zespołu, oba studia tworzą zarówno tryb dla pojedynczego gracza jak i systemy multiplayera dla Mass Effect 3. Proszę się nie obawiać, w procesie tworzenia Mass Effect 3 żaden z tych trybów nie ucierpi na jakości.

  • W jakie postacie będą mógł wcielić się w trybie kooperacji? Czy będą mógł grać jako Komandor Shepard?

    Komandor Shepard bierze udział w wojnie rozgrywającej się w kampanii dla pojedynczego gracza, podobnie jak pozostali ulubieni bohaterowie tacy jak Garrus, Ashley, Liara... te postacie nie pojawią się w misjach kooperacyjnych. W trybie multiplayer gracze będą mogli stworzyć własne postacie, które ruszą do walki na wielu frontach galaktycznej wojny. Gracze będą mięli możliwość grania Turianami, Kroganami, Asari i wieloma innymi postaciami... z których każda posiada wyjątkowy zestaw umiejętności.

  • A co jeśli nie lubię trybu multiplayera - czy wpłynie to negatywnie na moją grę?

    Mass Effect 3 jest kompletną, samodzielną grą, która przedstawia satysfakcjonującą historię, nawet jeśli nie zdecydujesz się na tryb multiplayer. System Mass Effect 3: Galaxy at War, jak i wszystkie indywidualne elementy, ma na celu uzupełnienie tej niesamowitej gry i może być używany osobno lub jako część wielkiej galaktycznej wojny.

  • A co jeśli nie jestem dobry / nie lubię trybu multiplayer? Czy mój poziom przygotowania będzie niższy?

    ME3 przedstawia historię wojny przeciwko przeważającej sile, podczas której najważniejsza staje się nadzieja na przetrwanie. Im intensywniej walczysz w tej wojnie tym więcej masz szans na optymistyczne jej zakończanie. Możesz osiągnąć największy sukces w kampanii dla pojedynczego gracza, ale Galaxy at War dodaje alternatywne drogi na dojście do tego zwycięstwa. Najważniejsza jest możliwość wyboru i pozwolenie graczom na odnalezienie ich własnej drogi na doświadczenie świata Mass Effect.

  • Czy poprzez DLC zostaną dodane dodatkowe mapy i modyfikacje?

    Obecnie nie możemy mówić o szczegółach, ale mogę potwierdzić, że planujemy wydawanie DLC dla Mass Effect 3.

  • Czy zapisane stany gry z ME1 i ME2 wpłyną na misję w trybie multiplayer?

    Nie.

  • Czy postacie mogą zdobywać nowe poziomy w trybie kooperacji? Jak wygląda system zdobywania doświadczenia?

    Postęp postaci, modyfikacje broni i zdobywanie doświadczenia będą obecne w trybie kooperacji. W przeciągu najbliższych miesięcy udostępnimy nowe informacje na ten temat.

  • Czy możemy poznać więcej informacji na temat pozostałych platform na których dostępne będzie Mass Effect 3: Galaxy at Wat?

    Obecnie nie chcemy zdradzać więcej szczegółów na temat pozostałych elementów Galaxy at War, mogę jedynie zapewnić, że każdy element jest przygotowany w sposób mający sens dla danej platformy. Każdy element będzie miał inny wpływ na "Galaktyczne Przygotowanie" gracza. Ponownie pragnę przypomnieć, że każdy z elementów ME2:GaW jest całkowicie opcjonalny.

  • Powrót do góry