To pomyśl, jak ja się czuję. Miałem nienawidzić krogan, ale potem zjawiłeś się ty i zalałeś mnie swoim ciepłem i serdecznością.
-- Garrus Vakarian
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Demo

19.01.2012, 08:29
Ocena użytkowników:  / 1
SłabyŚwietny 

Demo Mass Effect 3 jest już dostępne do pobrania! Użytkownicy PC, XBOX i PS3 mogą pobrać demo kolejno z platformy Origin (zakładka Sklep - Bezpłatne gry), XBOX Live i PSN.

Recenzje dema

BioWare opublikowało dokładne informacje na temat wersji demonstracyjnej Mass Effect 3. Demo ukaże się 14 lutego na wszystkich platformach, na które zmierza pełna wersja gry (Xbox 360, PS3, PC).

Informacje ogólne

  • W demie zostaną zawarte dwa etapy z pełnej wersji gry - prolog rozgrywający się na Ziemi i misja pochodzącą z dalszej fazy gry, podczas której Shepard udaje się na świat ojczysty jednej z obcych ras aby uzyskać pomoc w walce przeciwko Żniwiarzom (najprawdopodobniej jest to prezentowany podczas większości pokazów etap na Sur'Kesh, ojczystej planecie salarian).
  • Tryb multiplayer w demie będzie zawierał dwie mapy - Slums i Noveria.
  • Demo będzie zawierało w sobie obok wersji angielskiej jeszcze 6 wersji językowych - w tym także polską (napisy).
  • W przypadku wersji PC do uruchomienia dema wymagane jest posiadanie zainstalowanej na dysku aplikacji platformy Origin i aktywnego konta w tej usłudze.
  • Demo zajmować będzie 2,5GB pojemności dysku.
  • W demie będzie można wybrać jeden z trzech trybów rozgrywki - Akcji, RPG lub Historii.
  • W demie dostępny będzie kreator tworzenia postaci.
  • Nie będzie możliwości importu zapisu gry z Mass Effect 2 do dema. Zapisane stany gry z dema nie przechodzą do Mass Effect 3.
  • 7 lutego zostaną ogłoszone przedmioty możliwe do odblokowania po ukończeniu dema i które będzie można wykorzystać w pełnej wersji ME3.
  • Demo przeznaczone na platformę Xbox 360 będzie obsługiwało Kinect.
  • Od 7 lutego na oficjalnej stronie Mass Effect 3 pojawi się formularz przy pomocy którego będzie można sprawdzić, czy wasze konto EA Origin zostało zakwalifikowane do wcześniejszego dostępu do dema.
  • Wcześniejszy dostęp do trybu multiplayer dema (od 14 lutego) zagwarantowane mają osoby, które kupiły nową kopię Battlefielda 3.
  • Dla osób, które nie zdołały uzyskać wcześniejszego dostępu do trybu multiplayer zostanie on udostępniony 17 lutego.

Tydzień z demem Mass Effect 3

Codziennie, przez kolejne siedem dni, na naszej stronie będą pojawiały się artykuły traktujące o zmianach i nowościach wprowadzonych w ostatniej części trylogii. Specjalnie dla was członkowie naszej redakcji „rozłożą” demo na części pierwsze!

#1 Protokół przywracania do służby czynnej

Podobnie jak w dwóch poprzednich częściach, gracze dostaną możliwość stworzenia swojego unikalnego bohatera. Osoby, które dopiero rozpoczęły przygodę z Mass Effect, zostaną poproszone o stworzenie profilu Sheparda od podstaw. Natomiast gracze, którzy zachowali swoje stany gry z części poprzednich będą mogli zaimportować postać (oczywiście, jeśli ta przeżyła misję samobójczą). Warto jednak wspomnieć, że podobnie jak w części drugiej, nawet jeśli postaci zostanie zaimportowana, gracz dostanie możliwość zmiany jej wyglądu oraz klasy.

W Mass Effect 3 kreator postaci przeszedł małe modyfikacje. Zacznijmy jednak od początku. Pierwszy wybór dotyczy oczywiści płci bohatera. Zarówno pan jak i pani komandor mają identyczne statystyki oraz dostęp do tych samych klas. Wybór płci wpłynie oczywiście na dostępne opcje romansowe. Różnica widoczna będzie także w rozmowach z towarzyszami oraz innymi postaciami, które mogą wypowiadać nieco inne kwestie, zależnie od tego czy mają do czynienia z kobietą czy mężczyzną.

Nowością jest wprowadzenie trzech Trybów Rozgrywki. Są to kolejno: Akcja, RPG oraz Fabuła (ich dokładniejszy opis znajdzie się w następnym artykule). Ekran wyboru trybu pojawi się zaraz po wybraniu płci bohatera. Jest on o tyle istotny, że wybranie trybu akcji spowoduje automatyczne przejście do rozgrywki. Gracz przejmie więc kontrolę nad domyślnym Shepardem, który zgodnie z założeniami twórców, będzie żołnierzem urodzonym na Ziemi z profilem psychologicznym przetrwanie. Mężczyzna nazywać się będzie John kobieta zaś Jane. Wybór pozostałych dwóch trybów da nam możliwość stworzenia własnego bohatera.

Pora zdecydować jak będzie wyglądał przyszły zbawca galaktyki. Kreator postaci oferuje nam sporo możliwości stworzenia własnego alter ego. Warto więc poświęć chwilę no zapoznanie się z wszelkimi dostępnymi opcjami, ostatecznie będziemy zmuszeni patrzeć na twarz pana lub pani komandor przez resztę rozgrywki. Do wybory mamy 7 gotowych profilów, które można dowolnie modyfikować (liczba ta jest identyczna dla obu płci). Dostępne opcje podzielone są podobnie jak w częściach poprzednich. Możemy więc decydować o wyglądzie twarzy, głowy, oczu, szczęki, ust, nosa, makijażu (dla pań) oraz włosów naszego bohatera. Kreator zaoferuje nam kilka nowych fryzur, w przypadku pani komandor będzie można wybrać również trzy nietypowe odcienie włosów. Dostępna jest także większa różnorodność jeśli chodzi o kolor oczu (w tym czerwone, białe oraz całkiem czarne).

Twórcy zadbali także o stworzenie domyślnego wyglądu dla Shaparda. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które z jakiś powodów nie mają ochoty kreować twarzy, ale chciałyby wybrać np. klasę postaci czy jej profil psychologiczny, czego nie oferuję wybranie tryby akcji. Wygląd domyślny dla postaci męskiej nie zmienił się od części pierwszej, jednak pani Shapard przeszła sporą metamorfozę. Na jej wygląd w dużej mierze wpłynęły opinie graczy, więc myślę, że nikt nie będzie zawiedziony nowym image pani komandor.

Jane Shepard John Shepard

Po zatwierdzeniu wyglądu, będziemy mogli wybrać jedną z 6 dostępnych klas: żołnierz, inżynier, adept, szturmowiec, szpieg oraz strażnik. Każda z klas zyskała nowe umiejętności, co za tym idzie, również rozwój postaci przebiega odrobinę inaczej. Opisowy klas oraz umiejętności zostanie poświęcony osobny artykuł. Od rozpoczęcia rozgrywki dzieli nas już tylko wybór profilu psychologicznego (bohaterstwo, przetrwanie, bezwzględność) oraz pochodzenia (Ziemia, Kolonia, Przestrzeń).

Po dokładniejszy opis odsyłam do artykułu Tworzenie Postaci

Dodatkową opcją dostępną w demie jest wybór Strat w boju. Możliwe są trzy opcje: Liczne (prawdopodobnie nawiązuje do śmierci towarzyszy podczas misji samobójczej w ME2), Ashley Williams (śmierć sierżant Williams na Virmirze) oraz Kaidan Alenko (śmierć porucznika Alenko na Virmirze). Od podjętego tu wyboru zależeć będzie, którego z byłych towarzyszy (Ashley czy Kaidana) spotkamy podczas prologu. Wybierając opcję „Liczne”, to kogo spotkamy zależeć będzie od płci naszego protagonisty. Jest to opcja dostępna prawdopodobnie jedynie w wersji demonstracyjnej.

Wiadomo, że jeżeli postać zostanie zaimportowana, wszystkie nasze wybory dotyczące kluczowych wydarzeń oraz towarzyszy zostaną przeniesione do ME3. Twórcy wciąż nie zdradzili jak sprawa wyborów będzie wyglądała, jeśli gracze zdecydują się na stworzenie nowej postaci. Zapewniają jednak, że będzie to niezwykle ciekawe rozwiązanie. Nie pozostaje nam, więc nic innego jak czekać!

Powrót do góry

Rzuć się w wir akcji, wcielając się w klasyczną postać, jaką jest komandor Shepard.

Zacznijmy od trybu Akcji, który mnie, fance RPG, sprawił najwięcej trudności. Na początek kilka podstawowych informacji - wybierając ten tryb możemy zapomnieć o stworzeniu własnego wyglądu Sheparda - grę rozpoczynamy jako John lub Jane Shepard. Gra nie pozwala nam również wybrać, który członek naszej drużyny przeżył wydarzenia rozgrywające się na planecie Virmire. Gra automatycznie pozostawia przy życiu postać o przeciwnej płci do naszego bohatera; grając Johnem ponownie spotkamy Ashley Williams, a wcielając się w rolę Jane w kwaterze Przymierza wpadniemy na Kaidana Alenko.

Tryb akcji, jak sama nazwa wskazuje, skupia się przede wszystkim na akcji a elementy fabularne zostały zniesione do minimum. Zamiast wyboru opcji dialogowych możemy oglądać coś w rodzaju przerywników, w których Shepard wygłasza automatycznie wybierane kwestie, na które my nie mamy żadnego wpływu. Co ciekawe - Johna ani Jane nie można jednoznacznie określić jako Renegata czy Idealistę, choć większość jego/jej kwestii wyraźnie wskazuje jednak na to, że Shepard z trybu Akcji nie lubi owijać w bawełnę i woli siłą osiągać swój cel.

Kolejnym elementem, z którym spotkamy się w trybie akcji są automatycznie rozdzielane punkty umiejętności i mocy. Musimy zatem zaufać, że gra wybierze dla nas najlepszy zestaw umiejętności.Obiektywnie rzecz ujmując, jedyne co musimy robić w trybie Akcji to chwytać za nasz karabin lub pistolet i rzucać się w wir walki.

Jeszcze słowo na temat poziomu trudności w tym trybie. Ambitnie postanowiłam rozpocząć grę na "Twardzielu" i muszę przyznać, że nie było łatwo. Wyjątkowo często oglądałam ten ekran:

A jeszcze częściej ten:

Chociaż, oczywiście, może to wynikać z faktu, iż kiepski ze mnie strzelec i strateg. Przeciwnicy w tym trybie są bardziej aktywni na polu bitwy, agresywniej podejmują ataki i częściej korzystają ze swoich własnych mocy. Walka z nimi stanowi prawdziwe wyzwanie nawet dla fanów strzelanek.

Doświadcz interaktywnej fabuły i kontroluj ją bez konieczności toczenia trudnych walk.


Gra w trybie Fabuły przeznaczona jest dla wszystkich, którzy nie przepadają za toczeniem długim i trudnych walk i wolą całkowicie poświęcić swoją uwagę historii przedstawionej w grze.

Od początku gry dostajemy pełen wachlarz możliwości spersonalizowania postaci naszego Sheparda. Możemy zmienić jej/jego wygląd, wybrać historię służby, profil psychologiczny i wreszcie nadać wybrane przez nas imię. Po stworzeniu postaci możemy również zdecydować, który członek naszej starej drużyny ponownie dołączy do nas w Mass Effect 3. Posiadamy również pełną kontrolę nad wyborem opcji w dialogach. Możemy również sami rozdzielać punkty na swoje umiejętności, choć ta akurat opcja może zostać wyłączona poprzez menu gry.

W przeciwieństwie do trybu Akcji, gra w trybie Fabuły pozwala nam się nieco... rozluźnić w czasie walk. Przeciwnicy zadają nam mniejsze obrażenia i są raczej bierni. Nasi towarzysze zadają wrogom większe obrażenia, a my w większości przypadków możemy czuć się bezpieczni. Moim ulubionym elementem w tym trybie była możliwość podbiegania do przeciwników i zadawania im efektownych ciosów omni-ostrzem - bez strachu, że zginę jak tylko opuszczę miejsce ukrycia.

Tradycyjna przygoda RPG.



Tryb RPG stanowi idealne zrównoważenie dwóch wymienionych wyżej trybów i według ankiety, którą przeprowadziliśmy na wortalu jakiś czas temu - zdecydowana większość z naszych czytelników planuje rozpocząć rozgrywkę w Mass Effect 3 właśnie wybierając ten tryb.

Walka w trybie RPG nie jest już tak prosta jak to jest w przypadku trybu Fabuły. Tutaj, zależnie od wybranego przez nas poziomu trudności (domyślnie jest to poziom "normalny") walka może być dla nas prawdziwie ambitnym wyzwaniem lub mieć przeciętną trudność

Jedynie Atlas sprawia problemy w każdym trybie. Choć jedynie w trybie Akcji, udało mi się zginać dwa razy w czasie walki z nim.

Podobnie jak w przypadku trybu Fabuły, posiadamy również pełną kontrolę nad wyglądem, osobowością, umiejętnościami i decyzjami podejmowanymi przez naszego/naszą Shepard.

Można by powiedzieć, że ten tryb obowiązywał nas w poprzednich częściach trylogii i to do niego mogliśmy najbardziej się przyzwyczaić.

Mass Effect 3 pozwala dokonać wyboru trybu rozgrywki, dzięki czemu mamy szansę poczuć, że od początku do końca to my kontrolujemy naszą grę. A wam który z trybów najbardziej przypadł do gustu?

Powrót do góry