A ty przypadkiem dla nich nie pracowałeś? Jak to było? „Skórzane fotele”?
-- Shepard do Jokera
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Jack

Kruk @ 16.07.2011, 12:58
Ocena użytkowników:  / 2
SłabyŚwietny 
Grunt

Znana również jako Obiekt Zero, jest groźną kryminalistką. Jej przestępstwa obejmują porwanie, wandalizm, piractwo oraz morderstwa. Jack jest wyjątkowo niebezpieczną i brutalną osobą. Jeśli dodać do tego jej imponujące zdolności biotyczne (mówi się, że jest jednym z najpotężniejszych ludzkich biotyków), powstaje zabójcza mieszanka.

Jack nie uznaje żadnych zasad. Jej niewesoła przeszłość sprawiła, że głęboko nienawidzi Cerberusa, którego obwinia o to co ją spotkało. Stroni od innych, widząc w nich potencjalne zagrożenie. Jest osobą, dla której przemoc i wulgarność są sposobem radzenia sobie z rzeczywistością.

Jest również potencjalną opcją romansową dla Sheparda.

Klasa

  • Obiekt Zero

Moce

  • Fala Uderzeniowa
  • Przyciągnięcie [wymagana Fala Uderzeniowa 2]
  • Obiekt Zero
  • Amunicja Odkształcająca [odblokowuje się, gdy Jack staje się lojalna]

Biegłości w broni

  • Ciężkie pistolety
  • Strzelby
Jack

Historia

Urodzona w 2161 roku, Jack została napromieniowana pierwiastkiem zero, będąc jeszcze w łonie matki. Jej potencjał biotyczny został dostrzeżony przez komórki operacyjne Cerberusa. Jack została uprowadzona przez organizację cztery lata później z Eden Prime. Nie wiadomo jednak czy ta kolonia była jej miejscem urodzenia. Po przejściu testów stała się głównym obiektem eksperymentalny w placówce Teltin na Pragii. Celem projektu było wyzwolenie biotycznego potencjału u ludzi nie licząc się z kosztami.

Jack, którą nazywano Obiektem Zero, była osią całego projektu. Oprócz niej w placówce były inne dzieci. Ich potencjał biotyczny nie był tak duży jak w przypadku Jack, dlatego też były traktowane jak szczury laboratoryjne. Przeprowadzane na nich eksperymenty niejednokrotnie doprowadzały do ich śmierci. Jeśli testy dawały wyniki pozytywne wtedy dopiero aplikowano je Obiektowi Zero. Jack była często torturowana psychicznie i fizycznie. Przeprowadzane eksperymenty miały sprawdzić jak stres i ból wpływają na zdolność biotyczne. Rosła więc w nienawiści do swoich prześladowców. W końcu jej moc biotyczna stała się tak potężna, że Jack mogła bez problemu cisnąć dorosłym człowiekiem o ścianę, niczym zwykłą szmacianą lalką. Odseparowana od innych dzieci, dorastała będąc przekonaną, że to co widzi z okna celi to jedyny świat jaki istnieje. Okno w rzeczywistości było lustrem weneckim, przez co dzieci będące po drugiej stronie nie mogły dostrzec Jack.

Pozostałe dzieci, poddawane licznym eksperymentom, widziały Jack jedynie wtedy, gdy była przyprowadzana na pojedynki. Obiekt Zero przewyższała mocą biotyczną pozostałych mieszkańców placówki, dlatego też większość z nich ginęła z jej ręki. Sprawiło to, że dzieci zaczęły postrzegać Jack jako źródło całego ich cierpienia. W końcu, gdy były prowadzone na kolejny eksperyment, zbuntowały się i zaatakowały strażników. Wspierane przez biotykę, szybko wprowadziły chaos i zniszczenie, zabijając strażników i naukowców. Podczas powstałego zamieszania uszkodzeniu uległ system zabezpieczeń i Jack udało się wydostać. Widząc w powstałej sytuacji jedyną szansę na ucieczkę, Obiekt Zero zabijał wszystkich, którzy stanęli na jej drodze, nie bacząc, czy byli to strażnicy, naukowcy czy też inne dzieci. Strażnicy dostali rozkaz utrzymania Jack przy życiu, jednak ta wpadła w biotyczną furią. Zabiła niemal wszystkich mieszkańców placówki, sama zaś ukradła prom i uciekła do systemu Dakka.

Ośrodek Teltin został zamknięty zaraz po ucieczce Jack. Wszelkie dane na temat prowadzonych tam działań utajniono. Te dzieci, którym udało się przeżyć, odesłane zostały na Skok Zero. W aktach wpisano, że były to ofiary batariańskich łowców niewolników. Człowiek Iluzja utrzymuje, że nie miał pojęcia co naprawdę działo się na Pragi, a ośrodek zostałby zamknięty natychmiast, gdyby dowiedział się o tym wcześniej.

Po swojej ucieczce Obiekt Zero prowadziła brutalne i krwawe życie. Aby zerwać więzy z przeszłością zaczęła używać imienia Jack. Przyłączała się do kilku gangów, stała się piratką, porwała nawet statek pasażerski dla okupu. Rozbiła stację kosmiczną o księżyc krążący wokół planety hanarów. W miedzy czasie dołączyła również do sekty religijnej, stąd jej fryzura. Mimo, że dawno już zerwała z nią kontakty w dalszym ciągu goli głowę. W końcu została schwytana przez Błękitne Słońca i zamknięta w więzieniu, znajdującym się na stacji kosmicznej zwanej Czyśćcem.

Podczas kilku pierwszych dni na stacji doszło do przykrego incydentu z jej udziałem, w wyniku którego zginęło kilku strażników i więźniów. Jack była zbyt cenny więźniem, aby ją zabić, została więc zamknięta w komorze kriogenicznej, w celu uniknięcia podobnych wypadków. Tam pozostała do momentu, pojawienia się naszego bohatera, który miał wykupić jej wolność.

Tortury i eksperymenty, którym poddawana była Jack sprawiły, że stała się ona wyjątkowo niezrównoważoną i brutalną osobą. Łatwo ją sprowokować, a wściekła potrafi być bardzo niebezpieczna. Jej ciało pokryte jest niemal w całości tatuażami. Niektóre przypominają jej eksperymenty, którym ją poddawano, inne oznaczają więzienia, w których była lub ludzi, którzy zginęli z jej ręki. Są też takie, które symbolizują ważne dla niej zdarzenia. Jack nie ufa nikomu. Nie potrafi rozgryźć Sheparda. Nie wie dlaczego poświęca jej tyle uwagi, przez co czuje jednocześnie złość i zmieszanie.

Pomimo otoczki jaką chce stworzyć wokół siebie Jack, po bliższym poznaniu okazuje się, że dalej jest przerażona swoją przeszłością i nie wie jak sobie z tym poradzić. Dołącza do drużyny Sheparda, żądając w zamian dostępu do utajnionych informacji dotyczących projektu na Praginie.

Romans

Podczas jednaj z rozmów komandor będzie miał możliwość zgodzenia się na przygodny sex z Jack. Jednak jeśli przyjmie ofertę, to po całym zajściu Jack nie będzie chciała z nim rozmawiać do końca przygody, twierdząc, że nie mają sobie nic do powiedzenia. Sytuacja będzie wyglądać zupełnie inaczej jeśli Shepard odrzuci propozycję, mówiąc, że najpierw wolałby ją lepiej poznać. Wtedy Jack nieco zmięknie i zacznie się otwierać przed bohaterem. Opowie mu o mężczyźnie, z którym kiedyś była. Odmówił on pozostawienia jej na pewną śmierć, przez co sam zginął. Zostawił jej nagranie, na wypadek gdyby został zabity, w którym mówi jak bardzo ją kocha i przeprasza za to co może się wydarzyć. Po kilku takich rozmowach Jack powie, że potrzebuje czasu, aby wszystko przemyśleć, gdyż jest to dla niej nowe i nie do końca wie jak się zachować.

Przed wyruszeniem na ostatnią misję pojawi się w kajucie Sheparda. Powie, że dużo myślała o nim i o tym co jej powiedział. W końcu zrzuci maskę obojętności, przyznając, że komandor miał rację i potrzebuje kogoś. Łzy spłyną jej po policzkach gdy wpadnie w ramiona komandora.

Zdobycie zaufania

Po przejrzeniu informacji, które udostępnił kobiecie Shepard, Jack powie, że chce wysadzić starą placówkę Cerberusa, w której niegdyś była przetrzymywana. W tym celu należy udać się na Pragię i dostać się do starej celi Obiektu Zero. Na miejscu okaże się, że wewnątrz kręci się grupa najemników wynajętych przez Aresha, mężczyznę, który również był tu więziony. Jack będzie chciała go zabić, jednak Shepard może ją odwieść od tego pomysłu. Gdy bomba zostanie podłożona, drużyna ucieknie promem na pokład Normandii, placówka zakończy zaś swój żywot spektakularnym wybuchem. W ten sposób Jack odczuję ulgę, a Shepard zdobędzie jej zaufanie.

Jeśli wcześniej zdobyło się zaufanie Mirandy to zaraz po powrocie na pokład Jocker poinformuje nas, że panie właśnie postanowiły zamienić ze sobą parę zdań. Jeśli mamy dużo punktów idealisty bądź renegata, to będzie możliwe rozwiązanie sporu bez stawania po którejkolwiek ze stron, dzięki czemu nie utracimy zaufania żadnej z towarzyszek. W innym wypadku będzie trzeba dokonać wyboru. Jeśli staniemy po stronie Jack, to bezpowrotnie utracimy zaufanie Mirandy, w odwrotnej sytuacji Obiekt Zero przestanie nam ufać (chociaż niektórzy twierdzą, że można jeszcze odzyskać zaufanie Jack podczas późniejszej rozmowy). Dodatkowo jeśli komandor miał romans z Jack, a stanie po stronie Mirandy, biotyczka zerwie z nim i nie odezwie się słowem już do końca przygody.

Do stworzenia artykułu wykorzystano informacje dostępne na masseffect.wikia.com.