To, że cię lubię, wcale nie oznacza, że nie mogę cię zaje***.
-- Urdnot Wrex
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Grunt

Kruk @ 16.07.2011, 12:15
Ocena użytkowników:  / 6
SłabyŚwietny 
Grunt

Grunt jest genetycznie udoskonalonym krogańskim super żołnierzem. Wyhodowany w zbiorniku, miał reprezentować najlepsze cechy swojego gatunku i pomóc w jego odbudowie. W wyniku pewnych nieprzewidzianych zdarzeń trafił do drużyny Sheparda. Jego naturalne skłonności do przemocy sprawiają, że kroganin doskonale sprawdza się w walce.

Grunt jest narwany i zawsze chętny do sprawdzenia swoich umiejętności w boju. Zgodził się walczyć pod dowództwem Sheparda, gdyż uznał go za wystarczająco mocnego. Dał również do zrozumienia, że jest gotów wykonywać rozkazy komandora, tak długo, jak długo nie zabraknie mu silnych przeciwników.

Klasa

  • Krogański berseker

Moce

  • Strzał Wstrząsowy
  • Amunicja Zapalająca [wymagany Strzał Wstrząsowy 2]
  • Krogański Berseker
  • Umocnienie [odblokowuje się gdy Grunt staje się lojalny]

Biegłości w broni

  • Karabiny szturmowe
  • Strzelby

Historia

Grunt

Grunt został stworzony na planecie Korlus przez krogańskiego watażkę Okeera. Początkowo Okeer pracował nad lekarstwem na genofagium, jednak zdał sobie sprawę, że zlikwidowanie go nie sprawi, że jego ludzie staną się silniejsi. Porzucił więc te badania na rzecz stworzenia kroganina idealnego, czystego pod każdym względem super żołnierza. Praca nad tym projektem całkowicie go pochłonęła. W swoich staraniach posunął się nawet do współpracy ze Zbieraczami. W zamian za najnowszą technologię zgodził się oddać im tysiące nieudanych krogan. W końcu udaje mu się stworzyć prototyp żołnierza idealnego. W tym momencie na Korlus, w celu zwerbowania watażki do drużyny, przybywa Shepard. Sprawy się jednak komplikują. Okeer ginie, zatruty toksynami wypuszczonymi przez Jedore, najemniczkę Błękitnych Słońc, a nasz bohater zostaje „obdarowany” jego jedyną spuścizną – zamkniętym w zbiorniku kroganinem idealnym.

Niecodzienna przesyłka zamknięta zostaje w ładowni Normandii. Shepard może ją otworzyć, uwalniając zamkniętego w niej osobnika, lub pozostawić zamkniętą. Jeśli zdecyduje się na opcję pierwszą, kroganin zaatakuje zaraz po oswobodzeniu, przyszpilając komandora do ściany. Powie, że ma zamiar zabić naszego protagonistę, jednak przedtem zażąda imienia. Po chwili namysłu wybiera imię Grunt, gdyż jest to ostatnie słowo jakie przekazał mu Okeer. Stwierdzi również, że jest krótkie i proste, więc doskonale do niego pasuje. Shepard może go przekonać, aby przyłączył się do załogi Normandii, obiecując wiele ciężkich walk lub postrzelić go kilkukrotnie w celu poskromienia. Jeśli Grunt uzna rację Sheparda, zda sobie sprawę, że komandor cały czas mierzył do niego z broni, co zrobi na kroganinie wrażenie.

Grunt nie ma rozwiniętego poczucia honoru, charakterystycznego dla większości krogan. Nie wyznaje i nie rozumie zasad, którymi kierują się jego pobratymcy. Spowodowane jest to faktem, że wychowywany był w zbiorniku i wcześniej nie miał styczności z innymi kroganami. Jest brutalny i nieprzewidywalny. Podczas walki często szarżuje bez namysłu w sam środek grupy wrogów, nie bacząc na rozkazy Sheparda. Gdyby nie jego nieprzeciętna siła i odporność prawdopodobnie już dawno byłby martwy.

Poza polem bitwy, Grunt wydaje się mieć bardzo naiwne podejście do świata. Wszystko postrzega przez pryzmat walki. Do przemocy ma zaś podejście przesadnie entuzjastyczne. Jest młody i niedoświadczony, nie zna galaktyki ani praw nią rządzących, dlatego też często szuka u Sheparda porad. Z początku odrzuca wszelkie nauki Okeera, twierdząc, że nie mają dla niego znaczenia. Z czasem jednak zaczyna rozumieć, co watażka starał się mu pokazać. Uważa, że zabijanie turian i salarian jest bardzo zabawne. Pomimo swej gwałtownej natury uznaje przewodnictwo Sheparda. Po części dlatego, że komandor brał udział w wielu walkach i ma potężnych przeciwników. Po zdobyciu zaufania kroganina, Grunt zacznie tytułować go mianem „wódz w boju”.

Zdobycie zaufania

Jeśli Grunt zostanie uwolniony, to w trakcie naszych podróży Chambers lub EDI poinformuje nas, że kroganin zrobił się niespokojny i nerwowo krąży po ładowni. Gdy Shepard zejdzie z nim porozmawiać, Grunt powie, że nie radzi sobie z emocjami. Ciągle znajduje się w stanie przypominającym szał bitewny, ma ochotę zabijać wszystko co się porusza i nie potrafi tego w sobie stłumić. EDI zasugeruje odwiedzenie rodzinnej planety krogan i skonsultowanie się z przywódcą klanu. Na miejscu dowiemy się, że Grunt jest całkowicie zdrowy, a to co się z nim dzieje jest naturalne dla wszystkich krogan, którzy wchodzą w dorosłość. Aby wszystko wróciło do normy Grunt wraz z Shepard musi wziąć udział w rytuale podczas, którego ma udowodnić, że jest godzien wstąpienia do klanu lub zginąć próbując. Po pomyślnym zaliczeniu testu, komandor zyska zaufanie młodego kroganina, a Grunt stanie się członkiem klanu Urdnot.

Do stworzenia artykułu wykorzystano informacje dostępne na masseffect.wikia.com.