Dziwne, że muszę się przyjaźnić z jedynym turianinem we wszechświecie, który myśli że jest zabawny.
-- Urdnot Wrex
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Samara

Kruk @ 25.07.2011, 13:13
Ocena użytkowników:  / 4
SłabyŚwietny 

Matrona asari, której wiek sięga niemal tysiąca lat. Samara jest egzekutorką, wojowniczką, której życie całkowicie podporządkowane jest Kodeksowi. Mimo, że jest wyszkolona w posługiwaniu się bronią, zwykle polega jedynie na swych biotycznych zdolnościach. Egzekutorki zobowiązane są do zwalczania niesprawiedliwość w każdym zakątku wszechświata, rzadko jednak opuszczają przestrzeń asari. Widzą świat jedynie w czerni i bieli, nie istnieje dla nich nic pomiędzy. Jeśli będą świadkiem morderstwa, zabiją winnego nie pytając go o motywy czy wyjaśnienie.

Samara jest niezwykle potężną biotyczką nawet jak na standardy asari. Posiada rozległą wiedzę na temat galaktyki i żyjących w niej ras. W jednej z rozmów przyznała, że lubi ludzi i jest ciekawa jak daleko zajdą. Samara jest chłodna i opanowana. Nigdy nie ma wątpliwość jak postąpić, gdyż jej droga wytyczona została przez Kodeks, którego treść zna na pamięć.

Klasa

  • Egzekutorka Asari

Moce

  • Rzut
  • Przyciągnięcie [wymagany Rzut 2]
  • Egzekutorka Asari
  • Spustoszenie [odblokowuje się, gdy Samara staje się lojalna]

Biegłości w broni

  • Karabiny Szturmowe
  • Pistolety automatyczne

Historia

Podobnie jak w przypadku wielu innych asari młodość Samary była burzliwa i pełna przygód. Swój talent do walki odkryła, gdy pewnego razu uciekła z gangiem najemników. Jednak ich współpraca zakończył się bardzo szybko. Biorąc udział w jednej z misji, której celem było przetransportowanie pewnej przesyłki, odkryła, że towarem nie jest żaden sprzęt a niewolnicy, którzy mieli zostać sprzedani Zbieraczom. Zażądała aby statek zawrócił. Najemnicy odmówili zmuszając Samarę do zabicia wszystkich. Okręt Zbieraczy pojawił się gdy tylko walka dobiegła końca. Na szczęście statek asari znajdował się blisko przekaźnika masy, więc udało im się bezpiecznie uciec. Samara zostawiła niedoszłych niewolników na Cytadeli, wyjaśniając wcześniej jak ważna jest samoobrona. Oddała im również pieniądze oraz ekwipunek należący do jej martwych kompanów.

Po tym incydencie Samara nieco zwolniła. Powoli wchodziła w wiek matrony, zrezygnowała więc z życia pełnego przygód i postanowiła się ustatkować. Założyła rodzinę łącząc się z inną asari. Miała z nią trójkę dzieci, jednak, ku jej rozpaczy, okazało się, że wszystkie trzy córki są Ardat-Yakshi. Oznaczało to, że cierpią na bardzo rzadką genetyczną chorobę, która sprawia, że pozbawiają one sił życiowych każdego partnera z którym postanowią się połączyć.
W jednej z rozmów Samara przyznaje się, że jest asari czystej krwi i to przez nią prawdopodobnie cierpią jej dzieci.

Dwie z trzech jej córek, Falere i Rila, wybrały życie w odosobnieniu, tak by nie stać się dla nikogo zagrożeniem. Jednak Morinth, którą Samara opisuje jako najdzielniejszą i najdzikszą, nie chciała pogodzić się z tym co ją spotkało. Uciekła zatracając się w morderstwach i przemocy. Gdy Samara zobaczyła, że jej córka uzależnia się od zabijania i czerpie przyjemność z uśmiercania kolejnych partnerów, porzuciła swoje dotychczasowe życie, stając się jedną z Egzekutorek.

Samara ścigała swoją córkę od kilku wieków, podążając za nią do najdalszych zakątków galaktyki. Opowiedziała Shepard jak raz Morinth przekonała całą wioskę, że należy je służyć. Żądała, aby składano jej w ofierze młode asari. Gdy Egzekutorka pojawiła się na miejscu, jej córka wysłała do walki z nią zaślepionych mieszkańców, zapewniając sobie w ten sposób czas na ucieczkę. Samara zabiła wówczas wszystkich poza dziećmi, które oddała w ręce władz. Raz spotkała nawet widmo Nihlusa, który współpracował z Shepard na Eden Prime. Asari zobaczyła jak ten zabija nieuzbrojonego cywila. Kodeks nakazał jej wymierzenie sprawiedliwości. Walczyli ze sobą przez kilka dni, ścigając się po całej planecie. W końcu Nihlus wykorzystał Kodeks przeciwko Smarze. Postawił ją w sytuacji wyboru: ścigać dalej turianina lub uratować niewinnych, których życie było zagrożone. Mimo, że asari musiała pozwolić mu uciec, powiedziała Shepard, iż była pod wrażeniem tego w jaki sposób Widmo wykorzystał Kodeks, aby umożliwić sobie ucieczkę.

Około roku 2185 Morinth zbiegła z przestrzeni asari ruszając w kierunku Illumi. Samara podążyła jej śladem, jednak gdy dotarła na miejsce okazało się, że ta opuściła już planetę. Egzekutorka dowiedziała się, że jeden z gangów – Zaćmienie, pomógł jej córce w ucieczce. Shepard spotyka ją w momencie, gdy ta przepytuje jedną z najemniczek Zaćmienia pragnąc poznać nazwę statku, jakim uciekła Morinth. Gdy przepytywana odmawia współpracy, Samara skręca jej kark. Zaintrygowana propozycją komandora, zgadza się dołączyć do drużyny, jednak wpierw musi zdobyć informację, po którą przybyła na Illumi. W tym momencie pojawia się detektyw Anaya, mówiąc, że musi zatrzymać egzekutorkę. Samara zgadza się podążyć z nią na posterunek, zaznacza jednak, że zgodnie z Kodeksem może przebywać w zamknięciu jedynie jeden dzień. Po upływie termin opuści posterunek, zabijając wszystkich, którzy spróbują ją powstrzymać.

Jeśli Shepard chce zwerbować Samarę, musi zdobyć nazwę statku (Demeter) nim upłynie dzień. Jeśli mu się uda egzekutorka będzie mogła opuścić posterunek i dołączy do samobójczej misji komandora. Jakkolwiek sprawa jej córki w dalszym ciągu będzie zaprzątać jej umysł.

Romans

Podczas rozmów Shepard może starać się nawiązać romans z asari. Samara po jakimś czasie odwzajemni zainteresowanie, powie jednak, że wybrała ona drogę egzekutorki i miłość nie jest już dla niej (chociaż Kodeks tego nie zabrania). Jeśli, mimo to, podczas kolejnych rozmów Shepard w dalszym ciągu będzie wracał do tematu, Samara będzie bliska pocałowania komandora. Wycofa się jednak w ostatnim momencie i poprosi o zostawienie jej samej. Po tej rozmowie będzie ją można spotkać w kwaterach załogi, gdzie obserwuje główny rdzeń. Zagadana odpowie tylko „Proszę” i wróci do siebie.

Jest to możliwe jedynie jeśli Shepard podąża drogą prawości.

Zdobycie zaufania

Tak naprawdę ta misja rozpoczyna się już w momencie zdobycia nazwy statku, na pokładzie którego zbiegła Morinth. Samara powie nam, że udało jej się namierzyć miejsce do którego zmierzał. Wybieramy się więc na Omegę. Od Arii dowiadujemy się, kto był ostatnią ofiarą Morinth. Stamtąd trop prowadzi do baru dla VIP-ów o nazwie Zaświaty, aktualnego terenu łowieckiego naszego zbiega. Samara powie nam, że będziemy musieli wywabić jakoś jej córkę, tak by ta nie zorientowała się, co się dzieje. Shepard staje się przynętą. W barze mamy do dyspozycji kilka działań, które sprawią, że Morinth wyjdzie z ukrycia (Samara da nam kilka wskazówek, co robić, a czego nie, aby zaintrygować jej córkę). Jeśli podejmiemy złe działania Morinth się nie pojawi, a misja zakończy się niepowodzeniem. W przeciwnym wypadku asari zaprosi naszego bohatera do prywatnego stolika. Tu sytuacja ma się podobnie, należy wybierać odpowiednie opcję. Po jakimś czasie zostaniemy zaproszeni do jej apartamentu. Naszym zadaniem jest zajmować Morinth do momentu pojawienia się Samary. Gdy obie staną do walki, okaże się, że ich moce są na tyle wyrównane, że żadna z nich nie może zdobyć przewagi. W tym momencie możemy zdecydować, czy pomóc Samarze, czy Morinth. Jeśli dotrzymamy słowa, egzekutorka zamorduje swoją córkę i w ten sposób zdobędziemy jej lojalność. W przeciwnym razie Samara zostanie zabita, a jej miejsce zajmie Morinth, która automatycznie będzie wobec nas lojalna.

Do stworzenia artykułu wykorzystano informacje dostępne na masseffect.wikia.com.