Cieszę się, że jesteś blisko, Garrusie. Kto wie, kiedy wybuchnie bunt butelek.
-- Shepard
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Wywiad z Patrykiem, nowym pracownikiem Bioware

20.08.2011, 17:27
Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny 

W dzisiejszym odcinku BioWare Puls TV David Silverman przeprowadził wywiad z Patrykiem Olejniczakiem, zwycięzcą konkursu na najlepszą ilustrację inspirowaną grami BioWare, którego rozstrzygnięcie mogliśmy poznać podczas Comic Conu w San Diego. Nieoczekiwanie dla samego Patryka, studio BioWare postanowiło zatrudnić go do tworzenia oficjalnych grafik związanych między innymi z Mass Effect 3. Zapraszamy do przeczytania naszego przekładu tego wywiadu.


Kasumi. Patryk Olejniczak

David Silverman: Jakie to uczucie być już, oficjalnie, pracownikiem Bioware?

Patryk Olejniczak: To jak spełnienie marzeń. Wszyscy tu wykonują świetną pracę, niesamowicie jest być członkiem drużyny Bioware.

D.S: Miałeś okazję zagrać już w Mass Effect 3. Jakie są twoje wrażenia?

P.O: Gra wygląda świetnie. Duże wrażenie robią przeciwnicy, którzy zgodnie z zapowiedziami, są zdecydowanie silniejsi. Miałem problemy ze skończeniem dema i pokonaniem Atlasa! Podoba mi się również nowy wygląd, animacje i omni-ostrze. Jestem przekonany, że Mass Effect 3 będzie najlepszą grą 2012 roku.

D.S: Tworzysz niesamowite grafiki, chyba każdy w Bioware cię już zna. Skąd czerpiesz swoje pomysły i inspiracje?

P.O: Prosto z gry. Wiele postaci wydało mi się interesującymi i w ten sposób próbuję pokazać moje uwielbienie dla nich. Inni piszą opowiadania o ulubionych bohaterach, jeszcze inni się za nich przebierają. Je jestem artystą, a Mass Effect jest wspaniałym źródłem wielu inspiracji.

D.S: Czy pośród swoich grafik masz jakąś ulubioną?

P.O: Moja ulubiona to Kasumi, choć większości ludzi zapewne bardziej podoba się Miranda.

D.S: Ja też jestem fanem Mirandy, ale to jest jak faworyzowanie dzieci, uwielbiam wszystkie twoje grafiki.

P.O: Praca nad Kasumi od początku do końca szła bardzo gładko. Miałem w głowie pomysł i wiedziałam jak ma wyglądać skończona grafika. Dzięki ciężkiej pracy i pasji, praca idzie sprawnie.

D.S: Gdy rok temu po raz pierwszy zobaczyłem Mirandę, pomyślałem, że jest to zdjęcie jakiejś dziewczyny do którego dodałeś omni-klucz i wszystkie efekty.

P.O: Tak, pamiętam, że wielu ludzi pomyślało, że jest cosplay lub przerobiony screen z gry.

D.S: Wielu ludzi może być zaskoczonych faktem, że nie rysujesz ręcznie swoich grafik, jedynie korzystasz z Photoshopa i tabletu.

P.O: Dobrze znam swój sprzęt, spędzałem przy nim dużo czasu, zanim jeszcze zacząłem rysować. Cały czas się uczę korzystania z różnych tekstur, rozmyć, pędzli... Jeśli ciężko pracujesz i masz pasję, wszystko zaczyna się układać.

D.S: Używasz różnych warstw, przenikań czy, sam nie wiem, nie wiedziałem nawet, że coś takiego można stworzyć w Photoshopie! Ja potrafię jedynie manipulować fotografiami.

P.O: Od pierwszej linii do ostatniego, dodanego efektu jest to czysty Photoshop. Każda warstwa, filtr czy efekt świetlny.

D.S: Nie mogę się doczekać pierwszej grafiki, którą stworzysz już jako pracownik Bioware. Wiem jednak, że wcześniej przygotowałeś grafikę, która dzisiaj u nas zadebiutuje. Przedstawia ona Legiona. Co mógłbyś nam o nim opowiedzieć?

P.O: Starałem się, by Legion wyglądał groźniej, niż w grze. To Geth i Shepard na początku nie wie, czy może mu zaufać. Na grafice widać, że jest po kilkunastu bitwach, które stoczył już jak członek drużyny Sheparda. W tle widać planetę, związaną z jednym z zadań pobocznych w grze. Wykonanie tej grafiki zajęło mi około tygodnia.

Miranda. Patryk Olejniczak

    D.S: Od pustej strony do tego w ciągu tygodnia? Mnie zajęłoby to chyba całe życie!

    P.O: Jeśli pracujesz naprawdę ciężko i masz w sobie dużo pasji, to jest to jak najbardziej to zrobienia.

    D.S: Czy kształciłeś się wcześniej w tym kierunku?

    P.O: Wszystkiego nauczyłem się sam, nie kończyłem żadnej szkoły plastycznej. Tworzę już od okołu pięciu lat i jest to naprawdę duże poświęcenie, musisz naprawdę wiedzieć, czy chcesz się tym zajmować czy nie. Od początku, aż do miejsca w którym jestem teraz.

    D.S: Fantastycznie mieć ciebie w naszym zespole. Miło jest porozmawiać z tobą na żywo, nie tylko przez Skype'a. Co poczułeś wtedy, gdy dowiedziałeś się, że Bioware pragnie cię zatrudnić?

    P.O: Nie wiedziałem co mam powiedzieć. Gdy powiedziałeś mi o tej pracy, pomyślałem tylko "Co do, diabła!?"

    D.S: Czy tej samej nocy zorganizowałeś jakąś imprezę?

    P.O: Nie.

    D.S: Ale później na pewno świętowałeś?

    P.O: Zdecydowanie, tak!

    D.S: Nie mogę się doczekać wszystkich oficjalnych grafik, które stworzysz.


    Wszyscy gratulujemy Patrykowi i życzymy dalszych sukcesów. Zachęcam do odwiedzenia jego galerii.


    źródła: Bioware Puls TV

    Galeria Patryka Olejniczaka