Lubię cię, wiesz? A to oznacza, że najwyższy czas przestać.
-- Jack
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Nieograniczone możliwości rozwoju świata Mass Effect

06.08.2011, 14:47
Ocena użytkowników:  / 2
SłabyŚwietny 

Na łamach internetowego wydania magazynu Forbes w rozmowie z Davidem Ewaltem założyciele Bioware uchylają rąbka tajemnicy na temat przyszłych planów związanych z Uniwersum gry Mass Effect.

Ray Muzyka i Greg Zeschuk wspominają również o swoich osobistych doświadczeniach, dzięki którym dziś Bioware jest jednym z największych gigantów gier komputerowych specjalizującym się w grach typu Role Play.

Na tegorocznych targach przemysłu komputerowego E3 w Los Angeles po raz pierwszy zaprezentowano wersję demonstracyjną gry Mass Effect 3 i oficjalnie zapowiedziano premierę ostatniej części cieszącej się olbrzymim powodzeniem trylogii. Demo spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem, sami twórcy również entuzjastycznie oceniają swoją pracę.

"Według mnie, jest to być może najlepsze demo jakie dotychczas pokazaliśmy i jedno z najlepszych jakie kiedykolwiek zaprezentowaliśmy na E3" - mówi Ray Muzyka.

Greg Zeschuk dodaje, że w ostatniej części Mass Effect najbardziej zależy im na stworzeniu doskonałego balansu pomiędzy wielkimi bitwami wypełnionymi intensywną i porywającą akcją a wielopoziomową, głęboką fabułą. Mówiąc o przenoszeniu zapisanych stanów gry poprzez kolejne części serii ME Ray Muzyka cieszy się, że może dać graczom możliwość przywiązania się do ich bohaterów i projektowania drogi ich rozwoju.

"Uwielbiamy dawać naszej publiczności możliwość zagłębienia się w naszym Uniwersum na długi czas." - mówi Muzyka

Mówiąc o przyszłości świata Mass Effect Zeschuk'a i Muzyka podkreślają, że obecnie największym priorytetem jest dla nich oczywiście wydanie Mass Effect 3 i dołożenie wszelkich starań by podsumowanie historii Komandora Shepard'a było niesamowite.
Poza tym, opracowywane są oczywiście plany i szczegóły dotyczące przyszłego rozwoju Świata, którego nieograniczone możliwości na pewno zostaną wykorzystane.

Dlaczego Bioware zdecydowało się pójść w kierunku rozwoju gatunku RPG (Role Play Games)?

Twórcy przytaczają doświadczenia ze swojej młodości, gdy oboje byli fanami gier fabularnych, które uważali za najbardziej interesujące i pobudzające wyobraźnie.

"Jako początkujący gracze z różnych powodów naprawdę identyfikowaliśmy się z grami w których odgrywaliśmy swoje role."

"Kolejnym aspektem [dlaczego wybrano gatunek RPG - dop. red.] są elementy fabuły i narracji. Głównym powodem istnienia wielu środków przekazu jest tworzenie różnych form tworzenia historii. My zawsze opowiadamy historie..." - podsumowuje Zeschuk.

Polska premiera Mass Effect 3 zapowiedziana jest na 9 marca 2012.
Ze względu na dużą popularność jaką cieszy się gra na pewno w przyszłości usłyszymy o kolejnych wydaniach z tejże serii.