Potrzebna mi armia! Albo dobra ekipa...
-- Shepard
Czytaj więcej...

Jedni odchodzą, drudzy wracaj...

Wraz z końcem lipca, nadejdą poważne zmiany w BioWare. Z f...

Czytaj więcej...

Patch 1.09 dostępny

Wczoraj na serwery weszła nowa łatka oznaczona numerem 1.0...

Czytaj więcej...

Fizyczność przy nagraniach j...

Przyszedł czas na ostatni wywiad z serii. Naszym i waszym ...

Czytaj więcej...

Vetra jest PERFEKCYJNA

Czołem Statusowe świry! Dziś przedstawiamy Wam przedostatn...

0123

Wszystkie szczegóły z N7Day

GrissoM @ 09.11.2016, 17:33
Ocena użytkowników:  / 5
SłabyŚwietny 

Dzień N7 - największe święto każdego fana Mass Effect - dobiegł końca. Data 7 listopada 2016 zostanie zapamiętana przez Nas wszystkich. Nowy trailer, określenie zawartości edycji specjalnych i kolekcjonerskich, i masa, maaasa nowych informacji na temat nadchodzącej Andromedy. W poprzednim artykule kolega Damix ogólnie przedstawił każdą z wyżej wymienionych informacji. Dziś, skupimy się na szczegółach dotyczących tejże produkcji.

Andromeda

Backstory

Około roku 2185 na wyżynach galaktycznego rozwoju, nieświadomi nadchodzącej inwazji ze strony Żniwiarzy, różne grupy gatunków postanowiły zjednoczyć się we wspólnej akcji "Andromeda Initiative", 4 arki (każda z nich przewożąca po jednej rasie) zostały zbudowane, aby tysiące istnień mogły dostać się do miejsca docelowego- Galaktyki Andromeda.

Więcej o Inicjatywie Andromeda:

Ufundowana w 2176 roku, wystartowała w roku 2185. Jest to cywilny, międzygatunkowy projekt, którego głównym celem było wysłanie naukowców, odkrywców i kolonistów w podróż "w jedną stronę", w celu zasiedlenia Galaktyki Andromeda, a także utworzenia solidnego węzła komunikacji pomiędzy wspomnianą Andromedą oraz Drogą Mleczną. Z pomocą potężnych fundatorów i dobroczyńców program rozrastał się coraz bardziej.

  • potwierdzone występowanie rasy Turian w grze,
  • Gromada Helus zapowiedziana jako miejsce pełne "Złotych Światów",
  • każda z Ark prowadzona jest przez "Pioniera",
  • "Pionier" wraz z całą załogą przebywali w krio-śnie, nie mając pojęcia o wydarzeniach, dziejących się w czasie ich podróży,
  • grywalnymi postaciami będą Scott i Sara Ryder (imiona będzie można dowolnie zmieniać) - potomkowie Aleca Rydera (Pioniera Arki ludzkiej),
  • Alecowi Ryderowi głosu użyczy Clancy Brown,
  • gra nie ma być jedynie historią któregoś z Ryderów- twórcy zapowiadają, iż ma to być kompletna historia, opowiadająca o losach zarówno bohaterów jak i świata gry,
  • więcej opcji modyfikacji niż w poprzednich grach,
  • będziemy mogli dostosować wygląd zarówno Aleca Rydera, jak i brata lub siostry (w zależności którego z bohaterów wybierzemy jako protagonistę), jednak niezbyt obszernie,
  • "Nexus" jest w zasadzie głównym centrum dowodzenia, obsadzonym przez członków każdej z ras, które to centrum przybyło do Andromedy wcześniej, aby utorować drogę dla Ark,
  • Hyperion (Arka ludzkości) pojawił się w miejscu niezgodnym ze współrzędnymi przybycia, przez co utracił on łączność ze sztabem dowództwa, a także innymi Arkami.

Inspiracje

  • Mako (z pierwszej części gry, lecz usprawniony mechanicznie), misje lojalnościowe z Mass Effect 2 oraz tryb multiplayer z Mass Effect 3.

Andromeda4

Walka

  • globalny czas odnowienia został zastąpiony przez indywidualny dla każdej umiejętności timer,
  • pauzowanie gry powraca, lecz będzie ono potrzebne tylko do zmiany broni lub użycia przedmiotów konsumpcyjnych - umiejętności domyślnie zostaną przypisane pod skróty klawiszowe,
  • dynamiczny system chowania się za przeszkodami (podobny to tego z "The Last of Us"),
  • system walki zaprojektowany tak, aby zmusić gracza do porusznia się po polu bitwy/przemieszczania się pomiędzy przeszkodami,
  • nadal możemy układać kolejność naszych ataków, combo i umiejętności członków drużyny,
  • wszystkie kluczowe elementy pozostają w grze, lecz deweloperzy chcieli je usprawnić i ulepszyć,
  • deweloperzy chcą zachęcić graczy do eksperymentowania z szerszym zakresem umiejętności,
  • system klasowy został wyeliminowany z gry - teraz możemy łączyć ze sobą umiejętności z różnych klas,
  • celem jest pozwolenie graczom na zróżnicowane podejście do walki, a nie określanie ich konkretnej roli już na starcie gry,
  • jednakże nadal możemy specjalizować się w jednej z dostępnych klas nie zwracając uwagi na inne, co daje nam różnorodne bonusy związane z daną klasą,
  • istnieje opcja rekonfiguracji wydanych przez nas punktów specjalizacji w trakcie trwania gry, co pozwala nam na przetestowanie każdej możliwej kombinacji klas, bez konieczności tworzenia nowej postaci,
  • możliwa jest opcja modyfikacji każdej części pancerza, bardziej rozwinięta w porównaniu do poprzednich odsłon gry,
  • powraca wiele znanych nam już typów broni, lecz pojawią się także nowe: jak miecze czy młoty.

Andromeda2

Przeciwnicy/Otoczenie/Crafting

  • rasa Kettów jako główny przeciwnik,
  • ekipa tworząca grę chciała, aby każdy gracz mógł po raz pierwszy doświadczyć spotkania z przedstawicielami nowych ras w walce z już istniejącymi,
  • zamiast nudnego skanowania planet w poszukiwaniu surowców, będziemy eksplorować je "od poddasza, aż po piwnice",
  • krytyczne ścieżki, opcjonalne planety, główne węzły komunikacji oraz misje lojalnościowe powracają,
  • naszym lądowym transportem jest "Nomad",
  • sterowanie Nomadem nie będzie powolne oraz uciążliwe (jak miało to miejsce w przypadku Mako), jest on raczej dynamiczny i szybki,
  • Nomad nie będzie wyposażony w broń, będziemy mogli modyfikować jedynie jego osiągi i wygląd,
  • jedna z planet nazwana "Elaaden", jest oznaczona jako możliwa strefa zasiedlona, jednakże powierzchnia jest niebezpieczna (brak wody, straszliwe upały); możemy się na nią dostać na wiele różnych sposobów, np. poprzez misję od towarzyszy lub po prostu lądując na takiej planecie z myślą "sprawdzimy, czy też nie kryje się tu coś ciekawego",
  • na planetach jednym z naszych priorytetowych zadań będzie odszukiwanie "stref zrzutów" dla naszej załogi, w których będą powstawać niewielkie stacje, pozwalające na szybką podróż czy też zmianę ekwipunku,
  • na różnych planetach będą czekały na nas różne zagrożenia jak chociażby: kwasowe rozlewiska, płonące szczątki/ruiny czy nawet sama pogoda i inne rzeczy, które mogą nas zabić,
  • na większości planet znajduje się co najmniej jedna baza wroga,
  • planety mogą posiadać miejsca, w których występują jednostki na tyle silne, że nie będziemy mogli zająć się nimi, nie mając odpowiedniego poziomu (tzw. skalowanie poziomów),
  • jako, że Andromeda jest dla nas całkowicie nowym otoczeniem, jako Ryder będziemy mieli możliwość jej badania i skanowania otoczenia, następnie wysyłanie próbki do analizy, która pozwoli nam odblokować nowe technologie,
  • nowo przeskanowane i odkryte rzeczy, dostarczą nam także plany na tworzenie nowych broni i elementów pancerza, - niektóre historie i misje będą prowadziły nas przez wiele planet.

Andromeda3

Towarzysze

  • Peebee (pseudonim): towarzyszka Asari pokazywana w wielu ujęciach traileru, wybrała swoją własną ścieżkę tuż po przybyciu do Nexusa, a samą siebie określa jako osobę z "energiczną osobowością",

  • Liam: przybył wraz z Pionierem, były oficer policji, opisywany jako osoba z "lekkim podejściem do rzeczy".

Peebee

Burza (nasz statek)

  • powrót do tego, czym była dla nas Normandia w poprzednich odsłonach serii,
  • brak loading screenów podczas przemieszczania się po statku,
  • mapa Galaktyki powraca, lecz w nieco odmienionym stylu - bardziej interaktywna i udoskonalona,
  • nie pilotujemy statku własnoręcznie, lecz uczucie jest podobne, gdy stajemy na mostku i obserwujemy "rosnące planety" za oknami
  • brak loading screenów przy zrzutach Nomada na powierzchnię planety.

Tempest

Relacje/Postacie

  • w grze występuje więcej relacji pomiędzy bohaterami, niż w jakiejkolwiek grze BioWare (ze względu na spory nacisk fanów w sprawie opcji romansowych),
  • towarzysz posiadający najmniejszą ilość kwestii dialogowych i tak ma ich więcej, niż najbardziej rozwinięta pod tym względem postać w Mass Effect 3,
  • w wyniku komplikacji związanych z wybudzaniem ze krio-snu, Twoje rodzeństwo nie będzie mogło towarzyszyć, jednakże będziemy mogli się z nim kontaktować i budować relacje,
  • wiele z takich zachowań jest opcjonalnych i odkrywać możemy wiele zagadnień związanych z wątkiem fabularnym rodziny Ryderów,
  • misje lojalnościowe powracają, lecz nie mają tak znaczącego wpływu na zakończenie gry, możemy je wykonywać nawet po skończeniu głównego wątka fabularnego,
  • moment kulminacyjny relacji z daną postacią nie kończy się na scenie seksu, niektóre z postaci będą wolały odejść, podczas gdy inne będą zainteresowane długotrwałą relacją, inne z kolei mogą nią nie być zainteresowane wcale. BioWare chce uchwycić więcej momentów podobnych do "strzelania do butelek z Garrusem", których już jest cała masa,

Multiplayer

  • multiplayer to bardziej rozbudowany tryb znany z ME3,
  • tryb będzie oparty na kartach, za które zgarniamy XP i kredyty,
  • w grze będą zawarte mikrotransakcje, jednak zawartość będzie można też odblokować za kredyty zdobyte podczas gry,
  • wciąż będzie można ustawić mapę oraz przeciwników jak w poprzedniej części. Dodatkowo zostaną dodane modyfikatory takie jak: zmniejszenie ilości zdrowia (większa nagroda) czy zwiększenie obrażeń (mniejsza nagroda),
  • BioWare planuje wprowadzenie niestandardowych map z unikalnymi misjami,
  • za unikalne misje będziemy dostać walutę zwaną “mission funds” za która będziemy mogli zakupić bezpośrednio wybrany ekwipunek,
  • w MP wcielamy się w Apex Force, oddział uderzeniowy Nexus,
  • każdy przeciwnik będzie wymagał innych rozwiązań taktycznych (jedni będą ciężko opancerzeni, inni będą posługiwać się biotyką),
  • multiplayer będzie miał znaczenie w kampanii, ale nie wpłynie na zakończenie,
  • zostanie dodany nowy system „Prestiżu”. Postacie otrzymają normalne i prestiżowe doświadczenie. Prestiżowe doświadczenie będzie przeznaczone dla danej klasy. Dzięki temu będziemy mogli dodać postaciom z jednej klasy np. więcej zdrowia.

Plany na przyszłość:

  • Mass Effect: Andromeda zostawia furtkę dla kolejnych części,
  • nowy tryb, który pozwoli zmienić płeć postaci jeżeli będziemy chcieli,
  • BioWare nieśmiało wspomina o wielu zakończeniach „To niespodzianka, będzie to zupełnie coś innego niż w trylogii.

Wybory:

  • nie będzie znanego z trylogii systemu reputacji Idealista/Renegat,
  • więcej niuansów, które pozwolą graczom bardziej wyrazić siebie,
  • możesz się z kimś zgodzić lub nie, bez konieczności bycia dobrym/złym,
  • nowe opcje dialogowe: kierowanie się sercem, stanowcze, profesjonalne podejście i luźne,
  • więcej swobody w działaniach. Nie trzeba obawiać się konsekwencji za podjęte wybory,
  • powrócą wybory moralne, jednak nie będą zaznaczone jako niebieskie czy czerwone (czyli dobry i zły), co spowoduje, że wypowiedzi nie będą jednoznaczne,
  • decyzje nie są jasno wskazane jako dobre czy złe. Każda ma swoje plusy i minusy, które zależą od stylu gry.

Pozostałe

  • W grze będziemy mieli dostępne 7 klas. Będzie można oczywiście mieszać cechy wszystkich klas nie wybierając jednej konkretnej, ale jeżeli zdecydujemy się rozwijać drzewko jednej klasy otrzymamy bonus,
  • Wiosna 2017 to ostateczna data premiery. Studio nie przewiduje opóźnień,
  • W grze nie spotkamy Żniwiarzy.

źrodło